زندگی نامه پردیس احمدیه/بازیگر فیلم پوست شیر
زندگی نامه پردیس احمدیه/بازیگر فیلم پوست شیر
پردیس احمدیه بازیگر ایرانی است. او از سال ۱۳۸۶ با بازی در فیلم مقلد شیطان وارد عرصه بازیگری شد. او در ششمین جشنواره فیلم شهر در سال ۱۳۹۶ برای بازی در لاک قرمز به عنوان بهترین بازیگر زن دست یافت

به گزارش پایگاه خبری شباویز،پردیس احمدیه در هشتم تیرماه سال ۱۳۷۱ در مراغه در خانواده‌ای هنردوست به دنیا آمد، بلافاصله بعد از آن خانواده او به تهران مهاجرت کردند و شناسنامه پردیس احمدیه صادره از تهران است. او سالهاست که پدرش را از دست داده و مادرش مشغول معرق کاری و نقاشی است.

پدرش اصالت مشهدی داشته و مادرش ترک زبان است. پردیس فرزند دوم خانواده بوده و یک خواهر کوچکتر با ۱۹ سال اختلاف سن و خواهر بزرگتری به نام پارمیس دارد. او از رشته موسیقی از دانشگاه سراسری گیلان فارغ التحصیل شد که به صورت اتفاقی وارد حرفه بازیگری شده و به گفته خودش علاقه به بازی در نقش های غیر کلیشه ای و متفاوت دارد.

پردیس احمدیه در سال ۱۳۸۵ زمانی که تنها ۱۵ سال داشت به طور اتفاقی با حمید نعمت الله کارگردان و نویسنده ایرانی آشنا شد و کمتر از یک سال پس از این آشنایی توسط وی به افشین صادقی کارگردان معرفی شد. به این ترتیب بود که پردیس احمدیه اولین تجربه بازیگری خود را در فیلم “مقلد شیطان” به کارگردانی آقای صادقی کسب کرد. این فیلم پس از وقفه ای طولانی به خاطر توقیف، در سال ۱۳۸۹ اکران شد.

یکی از دلایلی که پردیس رشته موسیقی را انتخاب کرد این بود که خانواده‌ای به شدت اهل موسیقی داشت. پدربزرگش نوازنده ماهر تار بود و هم‌چنین دایی‌هایش هم سنتور می‌نوازند. به موجب این امر پردیس از دوران کودکی به دنبال موسیقی رفت و این کار را ابتدا با نواختن سنتور آغاز نمود.

در واقع او سنتور را از زمان تحصیل در دوران راهنمایی شروع کرد و در گروه کنسرت نیز فعالیت داشته است. تسلط پردیس در سنتور دلایلی مهمی بود که استاد مهرجویی او را برای بازی در فیلم لامینور انتخاب نمود.

پردیس احمدیه برای بازی در فیلم دختر در سال ۱۳۹۳ و بازی در فیلم لاک قرمز در سال۱۳۹۴ اوج موفقیت خود دست پیدا کرد در واقع این فیلم های سکو پرتاب او بودند. پردیس احمدیه در عرصه تئاتر هم فعالیت داشته است او در نمایش ناتمام در سال ۱۳۹۲ به کارگردانی سیما تیر انداز حضور داشته است. او در سال ۱۳۹۴ دومین کار تئاتری خود را با نام کشتن کفتر چاهی انجام داد.

در سال ۱۴۰۱ با سریال شبکه خانگی «نوبت لیلی» بسیار مورد توجه قرار گرفت سپس همین سال با حضور متفاوت در سریال پوست شیر به شهرت رسید،پردیس احمدیه هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

Visits: 16