زندگی نامه نگین صدق گویا/بازیگر
زندگی نامه نگین صدق گویا/بازیگر
نگین صدق گویا متولد ۸ اسفند ۱۳۴۹ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است، فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته علوم اقتصادی با گرایش نظری از دانشگاه الزهرا می باشد که از ۲۲ سالگی با فیلم «تیک تاک» جلوی دوربین رفت

به گزارش پایگاه خبری شباویز،نگین صدق گویا متولد ۸ اسفند ۱۳۴۹ در شهر مرند آذربایجان شرقی، بازیگر است .فارغ ا لتحصیل رشته اقتصاد نظری در دانشگاه الزهرا و کارشناسی حقوق قضایی است 

شیرین بینا خواهر نگین صدق گویا می باشد و دلیل تفاوت فامیلی دو خواهر این است که شیرین بینا نام فامیلی همسرش را برای نام هنری خود برگزیده است.

نگین صدق گویا اولین بار در سال۱۳۷۱ و در سن ۲۲ سالگی در فیلم سینمایی «تیک تاک» به کارگردانی محمدعلی طالبی کنار خواهرش شیرین بیا جلوی دوربین قرار گرفت.

نام فامیلی او و خواهرش به این دلیل یکی نیست چون شیرین بیا نام فامیلی همسرش را برای نام هنری خود برگزیده است.

نگین صدق گویا بعد از بازی در فیلم «بی قرار» و «عبور از خط سرخ» در سال ۱۳۷۴ با سریال « شن های کف رودخانه» کنار « صالح میرزاآقایی» و « شرارع درشتی» وارد قاب تلویزیون شد.

از معدود کارهای تلویزیونی صدق گویا نیز میتوان به مجموعه (به کجا چنین شتابان) به کارگردانی ابوالقاسم طالبی اشاره نمود که البته وی در این سریال نقش برجسته ای را برعهده داشت.

او در این سریال در کنار بازیگرانی چون بابک حمیدیان، رضا رویگری، علی عمرانی، حسن شکوهی، بهروز بقایی، آهو خردمند، فریبا متخصص، نیلوفر شهیدی ، محمدرضا رهبری و … به ایفای نقش پرداخت.

نگین صدق گویا، از کوکی به کار طراحی لباس بسیار علاقمند بوده و در این رشته هم مشغول به کار شده است . علاوه بر این شهریور ۱۳۹۶ در ارکستر و گروه کر بل کانتو برای اولین بار به عنوان خواننده آلتو اجرای مجموعه ای از اپراهای ایتالیایی این گروه را همراهی کرد.

نگین صدق گویا برای بازی در فیلم « تیک تاک» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن در دوازدهمین دوره ی جشنواره فجر شد.

Visits: 15