زندگی نامه مونا احمدی/زندگی هنری
زندگی نامه مونا احمدی/زندگی هنری
مونا احمدی متولد ۲۷ آبان ۱۳۶۹ در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است، فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری تئاتر می باشد که فعالیت خود را از بازی در نمایش های دانش آموزشی شروع کرد و با شهرزاد شبکه خانگی به شهرت رسید

به گزارش پایگاه خبری شباویز،مونا احمدی در ۲۷ آبان ۱۳۶۹ در تهران به دنیا آمده است. او مدرک لیسانسش را از رشته بازیگری تئاتر دریافت کرده و فعالیت هنریش را با بازی در نمایش های دانش آموزشی آغاز کرده است. 

مونا احمدی از هنرستان وارد تئاتر شد و سال ۱۳۸۷ در آخرین روزهای ۱۷ سالگیش از طریق معلمش مهتاب نصیرپور برای تست فیلم کودک و فرشته معرفی شد. او بعد از سپری کردن موفقیت آمیز تست، برای اولین بار در کنار افشین هاشمی و شبنم مقدمی جلوی دوربین رفت.

او پس از فیلم کودک و فرشته به فعالیتش در تئاتر دانش آموزی و دانشجویی ادامه داد تا این که در سال ۱۳۹۰ برای اولین بار نقش کوتاهی در یکی از ایپزودهای سریال پنجره بازی کرد.

مونا احمدی در همان سال در نقش شیرین در سریال وضعیت سفید نقش آفرینی کرد. دو سال بعد ابتدا در فیلم ماهی و گربه و بعد در فیلم سینمایی ۵۰ کیلو آلبالو ساخته مانی حقیقی جلوی دوربین رفت. با این حال خانم احمدی بازی در مجموعه‌های تلویزیونی را به خاطر محدودیت‌هایش دوست ندارد اما تماشاگر حرفه ای سریال های خارجی است.

مونا احمدی در سال ۱۳۹۴ وقتی تنها ۲۵ سال سن داشت با بازی در نقش سیمین در سریال شهرزاد ساخته حسن فتحی به شهرت رسید. او در این سریال نقش خواهر شهرزاد را بازی می‌کرد.

مونا احمدی چند سالی است که با امیرحسین شجاعی ( عکاس ) ازدواج کرده است . همسرش برنده سیمرغ بلورین بهترین عکاس جشنواره فجر ۳۵ است.

Visits: 5