زندگی نامه مهدی میامی/ازدواج اول و دوم
زندگی نامه مهدی میامی/ازدواج اول و دوم
مهدی میامی متولد ۲۶ اردیبهشت ۱۳۳۲ در تهران، بازیگر است، فارغ التحصیل لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد فعالیت خود را با تئاتر قبل از انقلاب شروع کرد و حالا بازیگر سینما و تلویزیون است

به گزارش پایگاه خبری شباویز،مهدی میامی وی متولد ۲۶ اردیبهشت ۱۳۳۲ در تهران، بازیگر است، فارغ التحصیل لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد فعالیت خود را با تئاتر قبل از انقلاب شروع کرد و حالا بازیگر سینما و تلویزیون است، دو برادر داشته که یکی از آنها را سالها پیش از دست داده است.

بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۲ به صورت جدی آغاز کرد و در ادامه از دهه پنجاه جذب سینما با بازی در فیلم قیامت عشق به کارگردانی هوشنگ حسامی شد. میامی یک تئاتری باسابقه است و یکی از مؤسّسین گروه تئاتری کوچ است.

با حضور در فیلم کوتاه زندگی بهتری اولین تجربه جلوی دوربین خود را بدست آورد و در سال ۱۳۵۲ زمانی که ۲۰ سال داشت با فیلم قیامت عشق وارده پرده سینما شد.

بعد از انقلاب از سال ۱۳۵۹ بازیگری را با تئاتر ادامه داد تا اینکه سال ۱۳۶۰ وقتی ۲۸ ساله بود با فیلم جاده به سینما بازگشت و در سال ۱۳۶۲ نیز با سریال نوروزنامه وارد قاب تلویزیون شد.

آقای میامی در بسیار از آثار شاخص تلویزیون همچون ولایت عشق در سال ۱۳۷۶، سریال شهریار در سال ۱۳۸۴، مدار صفر درجه در سال ۸۶، ساختمان ۸۵ و ستایش در سال ۸۹ حضور موفقی داشته است.

 از بازیگران فصل سوم ستایش است و در نقش غلامی در سریال ستایش ۳ ایفای نقش میکند.

مهدی میامی از ازدواج اول خود صاحب دو فرزند بنام های یاشار و مهیار می باشد، ایشان برای دومین بار ۳۰ دی ۱۳۸۷ با دختر جوانی بنام آهو کاظمی ازدواج کرد خانم کاظمی فارغ التحصیل ادبیات نمایشی می باشد که اوایل سال ۹۸ به کشور لهستان مهاجرت کرده و به نظر آنجا زندگی می کند !

آهو کاظمی متولد ۱۸ بهمن ۱۳۶۴ بازیگر ایرانی است که در آثاری همچون «ارتباط خانوادگی» به عنوان بازیگر حضور داشته است.

Visits: 4