زندگی نامه لیلا بلوکات/زندگی هنری+فعالیت های اجتماعی
زندگی نامه لیلا بلوکات/زندگی هنری+فعالیت های اجتماعی
لیلا بلوکات بازیگر اهل ایران است. بازی در نقش‌ نفرتیتی در مجموعهٔ تلویزیونی یوسف پیامبر از جمله نقش‌های شناخته‌شدهٔ اوست. بلوکات همچنین بنیان‌گذار مؤسسهٔ خیریهٔ مهر لیلا است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،لیلا بلوکات متولد ۴ آذر ۱۳۶۳ یکی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است،او دارای ۲ خواهر و یک برادر است. خواهر بزرگ او نوشا مهندس برق و خواهر کوچکش میترا مدیریت ایرانگردی و جهانگردی خوانده است. برادرش نیز مدرک رشته نقشه کشی صنعتی دارد.

لیلا بلوکات نیز لیسانس رشته طراحی فرش دارد. او در مورد تحصیل در این رشته می‌گوید که از همان کودکی عاشق بازیگری بوده اما تا او بخواهد برای آموزش در این رشته ثبت نام کند، مهلت کلاس های آموزش بازیگری صدا و سیما به پایان می‌رسد و او نیز برای ادامه تحصیلاتش طراحی رشته فرش را انتخاب می‌کند چون این رشته متقاضی کمتری داشته است.

او در دوران دانشجویی در کلاس های بازیگری امین تارخ و حمید سمندریان شرکت کرد و در سال ۱۳۷۷ با تئاتر کار هنری اش را شروع کرد. در سال ۱۳۷۷ در سریال  روزهای زندگی ایفای نقش کرد.

شهرت خانم بلوکات در سال ۱۳۸۷ وقتی ۲۴ ساله بود در سریال یوسف پیامبر با نقش همسر آخناتون شروع شد.

بعدا اعلام شد قرار بود وی نقش زلیخا را بازی کند اما بخاطر سانحه رانندگی این نقش به کتایون ریاحی سپرده شد که ایشان به نحو احسن آنرا ایفا کردند.

لیلا بلوکات از هنرمندان فعال اجتماعی است و مهم ترین فعالیت اجتماعی لیلا بلوکات تاسیس و را اندازی موسسه خیریه مهر لیلا است که هدف این موسسه کمک به بیماران ام اس، سندروم دان، مبتلا به سرطان و بچه های بی سرپرست و معلول می باشد. هم چنین او سرپرستی ۶ دختر و ۲ پسر معلول را به عهده گرفته است

لیلا بلوکات می گوید که از دوران کودکی نسبت به کمک کردن به دیگران بسیار مشتاق بوده است و در خاطراتش گفته است که در دوران دبیرستان زمانی که متوجه شد که یکی از دوستانش برای تهیه جهیزیه مشکل دارد و او با کمک همکلاسی ها، دوست و آشنا پول جمع کرده و برای آن فرد جهزیه خریده است و همین موضوع سبب شد تا لیلا بلوکات به صورت جدی تری، وارد حوزه کمک رسانی شود.

Visits: 6