زندگی نامه فریبرز عرب نیا/ازدواج اول و دوم
زندگی نامه فریبرز عرب نیا/ازدواج اول و دوم
فریبرز عرب نیا متولد ۲۵ فروردین ۱۳۴۳ در تهران، بازیگر و نویسنده است، فارغ التحصیل لیسانس رشته گرافیک از دانشگاه هنر می باشدکه دیپلم ریاضی و فیزیک دارد و بجز بازیگری در وادی کارگردانی هم ورود کرد و با نقش مختار به اوج شهرت رسید

به گزارش پایگاه خبری شباویز،فریبرز عرب نیا، بازیگر و کارگردان ایرانی، در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۴۳ در شهر تهران به دنیا آمد. او پسر محمدحسن عرب نیا است، فارغ التحصیل لیسانس رشته گرافیک از دانشگاه هنر است و دیپلم ریاضی و فیزیک دارد

عرب نیا در سال ۱۳۶۰ دیپلم ریاضی فیزیک گرفت ، در سال ۱۳۶۴ وقتی ۲۱ ساله بود برای ادامه تحصیل به دانشگاه خاورمیانه آنکارای ترکیه رفت اما آنرا نیمه تمام گذاشت و به ایران بازگشت.

او پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی و دوره های تخصصی تئاتر و سینما به شکل حرفه ای وارد کار شد. او تئاتر را در کانون تئاتر تجربی زیر نظر حمید سمندریان و سینما را در دوره ای دو ساله در مجتمع آموزشی سینما سپری کرد.

او همچنین در رشته ارتباط تصویری (گرافیک) موفق به اخذ مدرک کارشناسی از دانشگاه هنر شد. او علاوه بر بازیگری ، سال ها در زمینه طراحی گرافیک نیز فعال بود.

از کلاس های کانون تئاتر تجربی وارد کارگردانی تئاتر شد سپس بعنوان بازیگر نقش دوم و سوم از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۴ ظاهر شد و هیچگاه نتوانست توانایی هایش را به معرض نمایش بگذارد.

اما وقتی از طرف مسعود کیمیایی برای بازی در فیلم ضیافت سال ۱۳۷۴ از او دعوت شد ، همگان بر این عقیده بودند که کیمیایی قهرمان خود را یافته است بازی او در فیلم ضیافت یکی از بهترین بازی های جشنواره چهاردهم فیلم فجر بود.

بازی قابل قبول او در فیلم جهان پهلوان تختی سال ۱۳۷۶ و بخصوص شوکران در سال ۱۳۷۷ هر دو ساخته بهروز افخمی و بازی متفاوت و بسیار دشوارش در فیلم شیفته فریبرز عرب نیا را به عنوان یکی از چهره های برتر دهه هفتاد سینمای ایران معرفی کرد.

فریبرز عرب نیا بیش از پنج سال از عمر هنری خود را برای بازی در سریال مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری صرف کرد که به گفته اکثر کارشناسان در ایران و کشورهای عربی یکی از بهترین بازی های خود را انجام داده است.

او از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ در این سریال پرمخاطب نقش مختار ثقفی را بازی کرد سپس تجربه موفقی را در فیلم چ در نقش شهید چمران در سال ۱۳۹۲ به معرض نمایش گذاشت.

فریبرز عرب نیا د رحال حاضر در کانادا زندگی می کند و اعلام کرد که از ایران ارز خارج نکرده است و مخارج زندگی اش در کانادا را از طریق کار کردن تامین می کند.

او گفت که در کانادا به شغلی غیر هنری و انسان دوستانه مشغول است که بعدها مشخص شد راننده بیماران است

فریبرز عرب نیا در سال ۱۳۷۰ با آتنه فقیه نصیری ازدواج کرد و به مدت ۸ سال زندگی مشترکی داشتند اما در نهایت این زندگی سال ۱۳۸۷ به طلاق منجر شد، در سال ۱۳۹۵ آتنه فقیه نصیری اعلام کرد به بیماری MS مبتلا شده است

عرب نیا برای بار دوم در سال ۱۳۷۹ با عسل بدیعی ازدواج کرد و صاحب فرزند پسری بنام جانیار شدند اما این زندگی هم ۴ سال بیشتر دوام نیاورد و سال ۱۳۸۳ به طلاق ختم شد

عسل بدیعی ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ مرگ مغزی شد و پس از چند روز کما، دار فانی را وداع گفت و بعدها اعلام شد ضایعه نخاعی در پشت گردن عامل مرگ او بود، فریبرز عرب نیا در تمام مراسمات وی به همراه پسرش حضور داشتند

Visits: 13