زندگی نامه فرشته صدرعرفایی/بازیگر و عروسک گردان
زندگی نامه فرشته صدرعرفایی/بازیگر و عروسک گردان
فرشته صدرعرفایی متولد ۹ خرداد ۱۳۴۱ در تهران، بازیگر و گوینده است، تحصیلکرده مقطع دیپلم می باشد که از ۲۲ سالگی بازیگری را آغاز کرد سپس وارد عروسک گردانی شد و حالا برای بازی در فیلم «کافه ترانزیت» و «شبی که ماه کامل شد» دو سیمرغ دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،فرشته صدرعرفایی بازیگر سینما و تلویزیون و عروسک گردان متولد ۹ خرداد ۱۳۴۱ در تهران است و تا مقطع دیپلم تحصیل کرده است.

فرشته صدر عرفایی از همان کودکی علاقمند به بازیگری بوده و تحت تاثیر برنامه‌ های استاد هوشنگ کاووسی در شبکه ۲ قرار گرفته و از ۱۱ سالگی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفت و هنرجوی کلاس‌ های تئاتر و تئاتر عروسکی شد.

او از سال ۱۳۶۲ کار خود را با بازی در نمایش تلویزیونی «ببری طوفان عظیم جنگل» آغاز نمود. همچنین به جز بازیگری در ۱۸ مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی به عنوان گوینده و عروسک گردان حضور پیدا کرده است.

فرشته صدرعرفایی اولین تجربه سینمایی خود را سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم سینمایی روزهای انتظار ساخته اصغر هاشمی به دست‌آورد. 

بازی در نقش مادر ریگی در فیلم شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار از فرشته صدرعرفایی چهره محبوب تر و شناخته شده تری در میان مردم ساخت. نخستین فعالیت کارگردانی فرشته صدرعرفایی به مجموعه ی تلویزیونی “گربه جله و آقا پسر” باز می گردد که در سال ۱۳۷۶ تولید شده است. او بعد از آن آثاری چون عید اومد بهار اومد، پلیس آسمانی و لی لی حوضک را تولید کرده است.

سووشون سریالی به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی یکی از سریال های جدید نمایش خانگی محصول سال ۱۴۰۱ است که بر اساس رمانی به همین نام اثر سیمین دانشور ساخته شده است که فرشته صدرعرفایی در آن به ایفای نقش پرداخته است.

صدرعرفایی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» نقش غمناز مادر عبدالمالک و عبدالحمید ریگی، زن بلوچ با لهجه جنوبی را بازی کرد. فیلم کافه ترانزیت فیلم سینمایی در ژانر درام عاشقانه به کارگردانی کامبوزیا پرتوی می باشد که در سال ۱۳۸۲ ساخته شده است. در این فیلم پرویز پرستویی، جعفر وهاب پور، فرشته صدر عرفایی و اسماعیل سلطانیان به هنرمندی پرداخته‌اند.

Visits: 11