زندگی نامه فاضل نظری/شاعر
زندگی نامه فاضل نظری/شاعر
فاضل نظری متولد ۱۰ شهریور ۱۳۵۸ در خمین، شاعر و مدرس دانشگاه است، فارغ التحصیل دکترای رشته مدیریت تولید و عملیات (OR) می باشد که از حیطه فعالیت هنری شروع کرد سپس وارد عرصه نویسندگی شد و به عنوان شاعر برگزیده مورد توجه قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری شباویز،فاضل نظری در ۱۰ شهریور ۱۳۵۸ و شهر خمین که از مناطق جنوبی استان مرکزی به شمار می آید، دیده به جهان گشود. ایشان از دیگر شاعران ایرانی هستند که در کنار این رشته، استاد دانشگاه و مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز بودند.

در رابطه با شرایط تحصیلی باید این چنین گفت که فاضل نظری تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در شهر های خمین و خوانسار به پایان رساند.

پس از آنکه در سال ۱۳۷۶ به دانشگاه وارد شدند، رشته مدیریت را در تهران ادامه داده و مدرک دکترای رشته مدیریت تولید و عملیات را در دانشگاه شهیدی بهشتی اخذ نمود.

فاضل نظری دارای عناوین ادبی خاص به مانند دبیری سه مرحله از جشنواره های بین المللی فیلم صد، دبیری علمی و پژوهشی جشنواره بین المللی شعر فجر و عضویت در شورا های علمی گروه ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگستان زبان و ادب فارسی می باشد.

فاضل نظری در دهه‌ی هشتاد، دبیر سه دوره جشنواره‌ی فیلم ۱۰۰ شد و در جشنواره‌ی بین‌المللی شعر فجر به عنوان دبیر علمی فعالیت کرد. در آذر ماه سال ۱۳۹۶، مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برعهده گرفت و در اسفند همان سال، رئیس هیئت مدیره‌ی کانون شد و تا سال ۱۴۰۰ در این مقام باقی ماند. فاضل نظری پس از استعفا از ریاست حوزه‌ی هنری، مدتی را به عنوان مشاور مدیر فعالیت کرد و در همان دوران، ریاست مرکز موسیقی را عهده‌دار شد. به پاس فعالیت‌های موفقی که در طول این دوران انجام داد، توانست مقام معاونت هنری را از آن خود کند.

فاضل نظری در طول این سال‌ها به سرودن شعر مشغول بود. اشعارش را بیشتر در قالب‌های کلاسیک شعر مانند غزل می‌سراید. شعرهای فاضل نظری ساده هستند و طرفداران بسیاری دارند. کتاب‌های او بارها تجدید چاپ شده‌اند، برخی از کتاب‌هایش در کشورهای فارسی‎‌زبان منتشر شده‌اند و جوایزی را نیز از آن خود کرده‌اند. 

Visits: 9