زندگی نامه سید علی ضیا/شهرت و خانواده
زندگی نامه سید علی ضیا/شهرت و خانواده
علی ضیا در سال 1384 وقتی تنها 19 سال داشت به صورت جدی وارد حرفه مجری گری شد و کارش را از رادیو شروع کرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،علی ضیاء متولد ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ در کاشان و فارغ التحصیل مکانیک طراحی جامدات از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان است.

علی در یک خانواده ۴ نفره بزرگ شده است، مادرش «شهره احدیث» نویسنده و پدرش «سید حسین ضیا» تاجر بوده و تنها یک خواهر بزرگتر از خود بنام «شیما» دارد

علی ضیا از کودکی در فضایی فرهنگی پرورش پیدا کرد. وابستگی شدید او به خانواده زبانزد خاص و عام است. علی ضیا هر بار با مادرش یک کتاب را مطالعه و نقد می‌کنند و در اکثر کنسرت‌ها و تئاترها به همراه مادر دیده می‌شود. خانواده ضیا سال‌ها در کاشان زندگی می‌کردند؛ اما به خاطر رفت‌وآمد زیاد علی ضیا به تهران، همگی به پایتخت مهاجرت کرده و اکنون آنجا زندگی می کنند.

علی ضیا از طریق نویسندگی وارد رادیو جوان شده و یک آیتم طنز در برنامه کاملا جوانانه کـه خود علی ضیا نوشته بود با لهجه کاشانی خواند. آقای زاهدی که صدای علی ضیا را در برنامه آخرش ـ که در رادیو جوان پخش می ‌شد ـ شنیدند با سید علی ضیا تماس گرفتند و خواستند گزینش برنامه گزینه جوان را اجرا کند.

اما پس از پذیرفته شدن در تست گویندگی قرار شد اجرای برنامه شروع خوب رابه عهده بگیرد ولی بدلیل فضای علمی‌ای که علی ضیا داشته و اختراعی که از سید علی ضیا ثبت شده بود اجرای برنامه گزینه جوان بـه علی ضیا پیشنهاد شد و نخستین برنامه‌ ای که بطور زنده از علی ضیا روی آنتن رفت.

سمت‌ های علی ضیا

مدیر بازرگانی شرکت مهندسی ـ بازرگانی مبین تهران

مدیر بازاریابی شرکت مهندسین مشاور مهرکیان

علی ضیا گوینده شبکه جوان رادیو از سال ۱۳۸۵ الی ۱۳۸۸ بوده اسـت.

مجری شبکه سوم سیما جمهوری اسلامی از سال ۱۳۸۸ تاکنون

مدیر پروژه موسسه خیریه فاطمه‌­الزهرا

دبیر اجرایی همایش دانشجویی کشوری مکانیک

Visits: 20