زندگی نامه ساناز سماواتی/ماجرای آشنایی با همسرش
زندگی نامه ساناز سماواتی/ماجرای آشنایی با همسرش
ساناز سماواتی متولد فروردین ۱۳۵۰ در تهران، بازیگر است، فارغ التحصیل لیسانس رشته زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد در سال ۱۳۷۵ است، از کلاس بازیگری شروع کرد و با تلویزیون به شهرت رسید و حالا یک پسر هم دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،ساناز سماواتی بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد فروردین ۱۳۵۰ در شهر تهران می باشد، او فارغ التحصیل مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۵ است و در زمینه حمایت از حیوانات خانگی فعالیت می کند و در سازمان های مردم نهاد هم عضو است.

او همیشه دوست داشته که یا فضانورد شود یا دامپزشک و به دلیل اینکه در آن زمان خانم ها نمی توانستند این رشته ها را انتخاب کنند رشته زبان انگلیسی را انتخاب کرده است.

از کودکی علاقه به بازیگری داشت و همیشه می گفت فضا نورد می شوم یا بازیگر ! ترم ۴ زبان بود که در کلاس های بازیگری استاد سمندریان ثبت نام کرد و از بین ۲۰۰ نفر جز ۷۲ نفرات انتخابی بود، از آنجا نیز در سال ۱۳۷۲ برای فیلم گراز ها انتخاب شد.

و بعد موفق شد از همان ترم یک و دو در سال ۱۳۷۲ برای فیلم گرازها انتخاب شود و جلوی دوربین رود. ساناز سماواتی بازی در سینما را با فیلم سینمایی حامی در سال ۷۳ آغاز کرد.

ساناز سماواتی با سریال نود شب مهران مدیری به شهرت رسید.

ساناز سماواتی متاهل است همسرش هومن حسین نژاد نام دارد. این زوج صاحب یک فرزند پسر به نام برسا (به معنای دلیر و برتر) هستند. هومن حسین نژاد تدوین گر سینما و تلویزیون، مدیر تولید و هماهنگی در دنیای سینما و تلویزیون است. خانم سماواتی از نحوه‌ی آشنایی با همسرش گفته است که: “ما سر کار آشنا شدیم، شبکه جام جم برنامه‌ای داشت به نام لحظه دیدار که درباره آداب و رسوم ایرانی و شیوه زندگی ایرانیان خارج از کشور بود و من به عنوان مهمان به این برنامه دعوت شده بودم. همسرم مدیر تولید و هماهنگی برنامه بود و ما با هم آشنا شدیم و چون به لحاظ فکری به هم نزدیک بودیم سرانجام ازدواج کردیم.

خانم سماواتی در سال ۱۳۷۹ که به اوج شهرت خود رسیده بود، تصمیم گرفت که به کشور سوئد مهاجرت کند و تا سال ۱۳۸۹ در سوئد زندگی کرد. وی در آنجا نیز به فعالیت هنری خود ادامه داد و یک نمایش هم با “آدم‌ها مورچه‌های کوچک” به نوشته‌ی خودش بر روی صحنه برد و با استقبال خوب هموطنان روبرو شد. موضوع این نمایش درباره آدم‌هایی بود که در کشوری بیگانه با فرهنگ عاطفی زندگی می‌کنند و این که چه اتفاقاتی برایشان می‌افتد.

او همچنین گفته که در آنجا زبان هم می‌خواندم، ولی چون زندگی در آنجا با روحیاتم سازگار نبود تصمیم گرفتم بازگردم و خوشبختانه پس از بازگشت با استقبال خوبی روبرو شدم و به لطف همکاران در چند تئاتر نمایشی مثل مرد بالشی و چند مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی حضور پیدا کردم.

Visits: 6