زندگی نامه سام درخشانی/عکس + بیوگرافی
زندگی نامه سام درخشانی/عکس + بیوگرافی
سام درخشانی بازیگر ایرانی سینما ،تئاتر و تلویزیون در 31 تیر ماه 1354 در خیابان ولیعصر تهران به دنیا آمد و همانجا هم بزرگ شد. سام دارای مدرک تحصیلی علوم تجربی و دانشجوی انصرافی تئاتر است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،سام درخشانی در ۳۱ تیر ۱۳۵۴ در تهران به دنیا آمد. وی در رشته علوم تجربی دیپلم خود را دریافت کرد و سپس در رشته تئاتر برای دانشگاه پذیرفته شد اما انصراف داد و در عوض به کلاس های بازیگری اضافه شد تا سریال خانه پدری را در سال ۱۳۸۰ بازی کرد و به شهرت رسید. 

سام درخشانی اولین فرزند خانواده اش است و پدر مرحومش مغازه دار اما مادرش خانه دار بود، یک برادر به نام شهریار و یک خواهر به نام پانته آ دارد که نقاش است. طبق آنچه مادرش عنوان کرده است سام درخشانی از بچگی بی آزار بوده و هیچ شیطنتی برای از خود نشان نمی داد، همچنین از بچگی به بازیگری علاقه داشت، آنقدر به این رویا فکر کرد تا در نهایت به آن رسید. 

او در آموزشگاه بازیگری حمید سمندریان یک دوره بازیگری را گذرانده‌ است و با مجموعه “شب زدگان” به دنیای بازیگری پا گذاشت. پس از آن با “بهشت آبی”، “مجموعه همسفر”، “خانه پدری”، “دلباخته”، “سال‌های برف و بنفشه”، “ما‌ چندنفر”، “روزهای زیبا”، “نابرده رنج”، “دارا و ندار” و مجموعه “پژمان” با بازی پژمان جمشیدی این مسیر را ادامه داده‌ است.

سام درخشانی در سال ۱۳۹۲ دو سریال موفق به نام «پژمان» و «آوای باران» را در کارنامه بازی‌اش رقم زد. ابتدا در سریال پژمان ساخته سروش صحت ایفای نقش کرد که با استقبال خوبی هم روبرو شد. این سریال پیرامون زندگی “پژمان جمشیدی” ستاره فوتبال ایران بود. بازی متفاوتش در سریال آوای باران و در کنار الهام چرخنده او را مورد توجه بسیاری از مردم قرار داد و بر شهرتش افزود. آوای باران به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده در سال ۱۳۹۲ برای شبکه سوم سیما ساخته شد و روی آنتن رفت و با استقبال خوبی هم روبرو شد.

Visits: 4