زندگی نامه رضا داوود نژاد/علت فوت
زندگی نامه رضا داوود نژاد/علت فوت
رضا داوودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون ایران دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ همزمان با سیزده بدر ۱۴۰۳ به علت نارسایی کبد در ۴۴سالگی درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،رضا داوودنژاد در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹ به عنوان دومین فرزند خانواده در شهر تهران به دنیا آمد. پدرش، علیرضا داوودنژاد، کارگردان بوده و خواهرش زهرا نیز بازیگر است. همچنین یک برادر کوچکتر به نام علی دارد.

رضا برای اولین بار در سال ۱۳۶۵ وقتی ۶ ساله بود، در فیلم «بی پناه»به کارگردانی پدرش، بازیگری را تجربه کرد، اما به دلیل تحصیلات خود تا سن ۱۸ سالگی به بازیگری ادامه نداد

در ماه رمضان سال ۱۳۸۱، وارد صفحه تلویزیون شد و با سریال “پشت کنکوری ها”، به همراه برزو ارجمند، علی صادقی و سحر ولدبیگی، شهرت زیادی به دست آورد.

همسر رضا داوودنژاد «غزل بدیعی» خواهر مرحوم «عسل بدیعی» است. عسل بدیعی همسر سابق فریبرز عرب نیاست و بالطبع رضا داودنژاد و عرب نیا زمانی باجناق هم بودند.

بیماری رضا داوودنژاد، به کبد ایشان ربط داشت. این بازیگر حرفه ای که در عرصه سینما و تلویزیون به فعالیت مشغول بوده است به دلیل بیماری و عمل پیوند کبد مدتی به اجبار از حرفه خود فاصله گرفت تا اینکه دیگر نتوانست بیشتر با این بیماری مقابله کند. به گفته خود شخص دلیل لاغری و بیماری‌ اش نه مصرف قرص‌ های لاغری بوده و نه رژیم‌های سخت بلکه عمل جراحی بای پس معده سرآغاز تمام این مشکلات برای ایشان بوده است.

رضا داوود نژاد بعداز جراحی پیوند کبد که حدود دو سال پیش انجام شد، مجددا در بیمارستان بستری شده و تحت عمل جراحی قرار گرفت. به دلیل این بیماری و همچنین عفونت خونی این بازیگر جوان در شیراز در روز ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۳ در سن ۴۴ سالگی درگذشت.

Visits: 60