زندگی نامه رضا اطری/کشتی گیر
زندگی نامه رضا اطری/کشتی گیر
رضا اطری متولد ۱۷ مرداد ۱۳۷۳ در بابل ، کشتی گیر آزادکار است، تحصیلکرده مقطع لیسانس دانشگاه آزاد سما می باشد که با الگو از امامعلی حبیبی وارد کشتی شد و حالا قهرمان آسیا بوده و عشق فوتبال هم دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،رضا اطری کشتی گیر آزادکار و قهرمان کشتی جهان و آسیا و عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران اهل ایران است که افتخارات زیادی برای کشورمان به دست آورده استو او با قد ۱/۶۳ متر و با وزن ۵۷ کیلوگرم متولد ۱۷ مرداد ۱۳۷۳ در بابل، فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی است که در وزن ۵۷ کیلوگرم در رشته آزاد کشتی برای تیم ملی کشتی ایران مسابقه می دهد.

رضا اطری دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ دهلی نو در وزن ۵۷ کیلوگرم  است و ازدواج کرده و متاهل می باشد. او در جدیدترین فعالیت های ورزشی خود در کشتی آزاد، در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در صربستان در وزن ۵۷ کیلوگرم با حریفان قدری کشتی گرفت.

رضا اطری با نام کامل رضا اطری نقارچی کشتی‌گیر آزادکار اهل بابُل تیم ملی ایران است. وی برنده مدال طلا قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ شی ان در وزن ۵۷ کیلوگرم شده‌است.

اطری در طول فعالیت های حرفه ای در کشتی با کشتی گیران بزرگی چون محمود جان شاوتاکوف از ازبکستان ، یوکی تاکاهاشی از ژاپن، کیم سانگ گون از کره جنوبی، زهیر ال گوآراک از فرانسه، توماس گیلمن، دارنده مدال برنز جوانان جهان از آمریکا، آندری یاتسنکوف از اوکراین، کازویا کویاناگی از ژاپن، باگاواتی ساه‌ تلی از نپال، ساندیپ تومار از هند، بخبایار اردنبات کشتی‌گیر با تجربه مغولی ،کیم سونگ-گوان از کره جنوبی، ولادیسلاو آندریو دارنده مدال برنز جهان و اروپا از بلاروس، حکمت اله وحیداف از تاجیکستان، زائور اوگویف قهرمان جهان از روسیه، سلیمان آتلی از ترکیه و … مبارزه کرده است.

رضا اطری برنده مدال برنز قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ دهلی نو در وزن ۵۷ کیلوگرم شده‌ است. قد رضا اطری ۱٫۶۳ متر (۵ فوت ۴ اینچ) است و وی توانست در غیاب حسن رحیمی به عنوان نفر اول انتخابی تیم ملی عازم مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷ پاریس شود. اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷ پاریس حاضر بود که در دور اول با نتیجه ۶ بر ۱ مقابل زهیر ال گوآراک از فرانسه به برتری دست یافت، اما در دور بعد با نتیجه ۳ بر ۰ مغلوب توماس گیلمن، دارنده مدال برنز جوانان جهان از آمریکا شد که با توجه به حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت تا برای کسب مدال برنز تلاش کند. اما در این رضا اطری مرحله با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب آندری یاتسنکوف از اوکراین شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

رضا اطری زیر نظر مربی کارکشته و برجسته ایرانی، محمود حسن‌نیا، هم اکنون یکی از ملی پوشان قدرتمند و مدال آور کشورمان می باشد که در طول سال ها فعالیتش در کشتی، عناوین و افتخار آفرینی زیادی به ارمغان آورده است

رضا اطری در سال ۹۹ در ۲۶ سالگی ازدواج کرده و متاهل می باشد.

Visits: 14