زندگی نامه امیرعلی نبویان/عکس نبویان و همسرش
زندگی نامه امیرعلی نبویان/عکس نبویان و همسرش
امیرعلی نبویان متولد ۲ فروردین ۱۳۵۹ در تهران، مجری، بازیگر و نویسنده است، فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی برق دانشگاه علوم و فنون مازندران می باشد که از کلاس بازیگری وارد عرصه نویسندگی شد و حالا بعنوان مجری و گوینده فعال است

به گزارش پایگاه خبری شباویز،امیرعلی نبویان (زاده ۲ فروردین ۱۳۵۹، آمل) نویسنده، مجری و بازیگر ایرانی می‌باشد. وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ مهندسی برق از دانشگاه علوم و فنون مازندران بوده و شهرتش را از برنامهٔ تلویزیونی رادیو هفت بدست آورد.

امیرعلی نبویان بعد از فارغ‌التحصیلی به کار پرداخت. او در چندین کار مختلف از جمله کار در کارخانه، بازاریابی، تدریس و… شروع به فعالیت کرد، اما از هیچ یک احساس رضایت نداشت بنابراین تصمیم گرفت تا به دنبال هنر که علاقه‌ی دوران نوجوانی بود، برود. وقتی ۲۸ ساله بود یعنی سال ۱۳۸۷ از آمل برای حضور در کلاس‌های بازیگری به تهران مهاجرت کرد و در مؤسسه کارنامه زیر نظر هدایت هاشمی، مهتاب نصیرپور و حسن معجونی دوره‌های بازیگری را گذراند.

اندک اندک به نویسندگی روی آورد و نمایشنامه‌ی کمدی «ناگهان پیت حلبی» به رشته‌ی تحریر درآورد. این نمایشنامه در دی و بهمن ماه سال ۱۳۹۳ به کارگردانی «کوروش سلیمانی» روی صحنه رفت.

حضور امیرعلی نبویان به‌عنوان نویسنده در این اثر، باعث شد تا پای هنرمندان زیادی به سالن تئاتر باز شود و این نمایش با استقبال خوبی مواجه شود. اولین تجربه‌ی بازیگری امیرعلی هم در سریال نوشدارو بوده است همچنین گفتنی است که وی در سال ۱۳۹۵ به دلیل حضور در مسابقه‌ی لباهنگ از برنامه خندوانه به شهرت بسیار زیادی رسید و در این مسابقه اول شد.

از تجربیات دیگر بازیگری نبویان می‌توان به ایفای نقش در سینمایی «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی اشاره کرد.

امیرعلی نبویان علی‌رغم اینکه اصلا در دوران کودکی به نویسندگی علاقه نداشت، بعد‌ها به خاطر نوشته‌هایش پله‌های ترقی را طی کرد. مجموعه‌ی قصه‌های امیرعلی از مشهور‌ترین آثار نبویان است. قصه‌های امیرعلی در واقع از زندگی واقعی خود نویسنده اقتباس گرفته شده است. این داستان‌ها توسط خود او در برنامه‌ی «رادیو هفت» برای مردم خوانده می‌شد که به خاطر استقبال خوب کتاب آن هم چاپ و روانه‌ی بازار گردید.

این کتاب دارای ۲۸ بخش است و راوی آن پسری به اسم «امیرعلی» است که زمان زیادی از فارغ‌التحصیلی‌اش در رشته‌ی مهندسی برق نگذشته است. او با مادر و پدر خود زندگی می‌کند البته که خواهری به نام مریم هم دارد. این اثر چاشنی طنز و چالش‌های دوست‌داشتنی‌ای دارد. در این کتاب نویسنده سعی دارد تا با خلق چالش‌ها، گره‌ها و تصویر‌سازی‌های زیرکانه خواننده را وارد موضوع و داستان طنز محور خود کند.

بهار نوروزپور و امیرعلی نبویان سال‌ها با یکدیگر آشنا بوده‌اند و سرانجام تصمیم به ازدواج گرفتند، بهار نوروز پرور همسر امیرعلی نبویان است که گفته می شود متولد ۱۳۶۰ در تهران است.

همسر امیرعلی نبویان درباره آشنایی با او می‌گوید «من یک شرکت تبلیغاتی دارم که یک بخش ایده‌پردازی دارد. در این بخش امیرعلی به‌عنوان کپی رایتر ما بود و به همین دلیل معاشرت بیشتر شد و تصمیم گرفتیم ازدواج کنیم.»

نبویان خود در این باره می‌گوید «لحظه بسیار بزرگی برایم بود و وقتی پیشنهاد دادم گریه کردم! همان موقع تفألی به حافظ زدم و این مطلع آمد که (گلعذاری ز گلستان جهان ما را بس).»

Visits: 71