زندگی نامه الهام پاوه نژاد/بازیگر
زندگی نامه الهام پاوه نژاد/بازیگر

به گزارش پایگاه خبری شباویز،الهام پاوه نژاد متولد ۲۷ شهریور ۱۳۵۰ در تهران ، بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است، وی دارای دیپلم تجربی از دبیرستان نوشیروان و فوق دیپلم بازیگری و کارگردانی از دانشگاه نیاوران (دانشکده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در سال ۱۳۷۱ می باشد. بصورت جدی سال ۱۳۶۹ با تئاتر […]

به گزارش پایگاه خبری شباویز،الهام پاوه نژاد متولد ۲۷ شهریور ۱۳۵۰ در تهران ، بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است، وی دارای دیپلم تجربی از دبیرستان نوشیروان و فوق دیپلم بازیگری و کارگردانی از دانشگاه نیاوران (دانشکده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در سال ۱۳۷۱ می باشد.

بصورت جدی سال ۱۳۶۹ با تئاتر دانشجویی و از سال ۱۳۷۰ بصورت حرفه ای با نمایشی به کارگردانی اکبر زنجانپور در سالن تئاتر سنگلچ بروی صحنه رفت.

بعد از ۴ سال تجربه تئاتری در سال ۱۳۷۳ با سریال همسران کنار فردوس کاویانی ، مهرانه مهین ترابی و فرهاد جم به اوج شهرت رسید.

الهام پاوه نژاد اواخر دهه هفتاد با آقای کامکاری ازدواج کرد که یکسال بعد ثمره این زندگی تولد دختری بنام کردیا شد.

نخستین تجربه سینمائی الهام پاوه نژاد بازی در فیلم سینمایی دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدر عاملی در سال ۱۳۸۳ بود

الهام پاوه نژاد در گفت و گویی گفته است : در سال ۱۳۸۰ اولین نفر بعد از انقلاب بود که برای خواندن اشعار فروخ فرخزاد مجوز گرفتم اما تلاشم برای عرضه شعرخوانی به بازار به نتیجه نرسید.

در سال های بعد همکارانی مانند مرحوم خسرو شکیبایی و نیکی کریمی به سراغ خوانش شعر فروغ رفتند.

کتاب اول نام (هشت صبح هشت اسفند) در سال ۹۳ رونمایی شد و کتاب دوم الهام پاوه نژاد با نام (قطعه ۹۴ ردیف ۷) نیر اردیبهشت ۱۳۹۵ در نمایشگاه کتاب منتشر شد.

اولین اثری که نام الهام پاوه نژاد در آن با عنوان کارگردان آمده نمایش‌ نامه‌ خوانی اثر قضیه متران پاژ نوشته الکساندر وامپیلوف بود.

در این تئاتر تیم فوق‌ العاده متشکل از آقایان حسن پورشیرازی و سیروس ابراهیم‌ زاده نمایش‌ نامه‌ خوانی می‌ کردند که به نفع زلزله زدگان آذربایجان انجام شد.

Visits: 9