زنان دارای سه فرزند و بالاتر در کهگیلویه و بویراحمد رایگان بیمه می‌شوند
زنان دارای سه فرزند و بالاتر در کهگیلویه و بویراحمد رایگان بیمه می‌شوند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنان دارای سه فرزند و بیشتر در این استان به‌ صورت رایگان به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در می‌آیند و از مزایای صندوق بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،سعید کرمی روز یکشنبه اظهار کرد: بیمه زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و یا بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم شان یک فروردین سال ۹۶ به بعد باشد، به طور کامل رایگان است.

وی افزود: متقاضیان تا تاریخ سی ام فروردین ماه جاری فرصت دارند با ثبت نام خود در سایت روستا یا مراجعه به ۲۵ کارگزاری این صندوق در استان کهگیلویه و بویراحمد از مزایای بیمه اجتماعی شامل بازنشستگی، از کارافتادگی کلی، بازماندگان متوفی و نقل و انتقال سوابق بصورت رایگان بهره ببرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مزایای این صندوق شامل بازنشستگی، از کارافتادگی، تعیین حقوق، مستمری و موارد دیگر است که بیمه‌شدگان بهره‌مند می‌شوند و به ازای فرزند چهارم و بالاتر ۲ سال به سنوات بیمه‌ای آنها اضافه می‌شود.

صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر از سال ۱۳۸۴تاسیس شد و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه ای بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی،از کار افتادگی و فوت است.

دلیل تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه اختیاری کشاورزان ، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بوده است .تاکنون تنها ۳۰هزار نفر در استان زیرپوشش این صندوق قرار گرفته اند که این آمار نشان می دهد آهنگ جذب بیمه‌ای در این صندوق کُند بوده است.

بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه اجتماعی از نوع بیمه همگانی است و دولت تکلیف دارد این امکان را برای همه مردم جامعه فراهم کند.

براساس آخرین امارها ،نزدیک به ۴۴ درصد جمعیت ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در مناطق روستایی و عشایری زندگی می کنند.

۴۴ درصد جمعیت ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند و حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۹ شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یک هزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

Visits: 2