خانه‌تکانی در مجمع نمایندگان استان اردبیل/ پنج عضو مجمع جابجا شدند
خانه‌تکانی در مجمع نمایندگان استان اردبیل/ پنج عضو مجمع جابجا شدند
مجمع نمایندگان استان اردبیل با جابجایی پنج عضو در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روزهای پایانی سال، شاهد یک خانه تکانی اساسی بود به طوری که در دوره جدید تنها ۲ عضو فعلی در این مجمع حاضر خواهند بود

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفندماه در حالی برگزار شد که مجمع نمایندگان استان اردبیل شاهد یک خانه تکانی اساسی بود به طوری که از هفت نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تنها دو نماینده توانستند در این دور اعتماد مردم استان را جلب کنند.

استان اردبیل در انتخابات مجلس شورای اسلامی هفت کرسی در پنج حوزه انتخابیه دارد که تکلیف ۶ کرسی استان در مجلس شورای اسلامی مشخص شد و رقابت در یکی از حوزه ها به دور دوم کشیده شد.

بر اساس این گزارش در این رقابت که با مشارکت ۴۸.۹۲ درصد از واجدین شرایط استان اربیل برگزار شد در حوزه انتخابیه اردبیل علی نیکزاد ثمرین با کسب ۸۳ هزار و ۹۸۴ رای و صدیف بدری با ۵۳ هزار و ۴۴۳ رای بار دیگر توانستند اعتماد مردم حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ، نمین و سرعین را جلب کنند.

علی نیکزاد ثمرین از جمله اصولگرایان شاخص استان و کشور است که در سه سال اول مجلس یازدهم نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بود و سابقه وزارت راه و شهرسازی را در کارنامه دارد و صدیف بدری دیگر نماینده حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین هم توانست با کسب ۵۳ هزار و ۴۴۳ رای برای یک دوره چهارساله دیگر نماینده مردم اردبیل باشد

بدری با گرایش سیاسی اصولگرا در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بوده است.

این در حالی است که مجمع نمایندگان استان اردبیل در دوره دوازدهم شاهد پنج عضو جدید خواهد بود و غیر از نیکزاد و بدری بقیه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار راهی بهارستان می‌شوند.

در حوزه انتخابیه اردبیل نیر، نمین و سرعین، احد بیوته با گرایش سیاسی اصولگرا با کسب ۴۶ هزار و ۵۳۲ رای توانست جایگیزن حجت الاسلام سید کاظم موسوی شود که با رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان از عرصه رقابت کنار رفت.

همچنین در حوزه انتخابیه گرمی و انگوت محمد خوش سیما با گرایش سیاسی اصولگرا توانست با کسب ۲۰ هزار و ۱۹ رای ولی اسماعیلی نماینده این حوزه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی را شکست داده و راهی بهارستان شود.

بر اساس این گزارش در حوزه انتخابیه مشگین شهر هم بابک رضا زاده با گرایش سیاسی اعتدالی توانست با کسب ۱۷ هزار و هفت رای محمود عباس زاده نماینده فعلی این شهرستان را در مجلس شورای اسلامی با شکست بدرقه کند.

در جنوب استان و در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر هم با رد صلاحیت سید غنی نظری، و کنار رفتن وی از عرصه رقابت، وحید کنعانی با گرایش سیاسی اصلاح طلبانه توانست با کسب ۱۳ هزار و ۸۵۷ رای مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر راهی بهارستان شود.

رقابت در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار در شمار استان اردبیل با وجود تعدد رقبای قدرتمند به دور دوم کشیده شد. در این حوزه انتخابیه ابراهیم فیهمی گیگلو و امید علی رعنایی هر دو با گرایش سیاسی اصولگرا به دور دوم راه یافتند و عباس جهانگیرزاده نماینده فعلی این حوزه انتخابیه و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هم کرسی این شهرستان در مجلس شورای اسلامی را از دست داد.

در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان اردبیل نیز شاهد رقابت آیت الله سید حسن عاملی، آیت الله یدالله صفری و آیت الله سید حسن عابدیان بودیم.

در این رقابت آیت الله سید حسن عاملی نماینده دو دور مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اردبیل و نامزد مجمع مدرسین با ۲۷۰ هزار و ۶۳۸ رای توانست رای اول مردم استان را برای حضور در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری کسب کند. آیت الله یدالله صفری امام جمعه شهرستان گرمی هم با کسب ۲۰۰ هزار و ۶۳۰ رای به عنوان دومین منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

آیت الله صفری در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جایگزین مرحوم آیت الله موسوی ننه کران شد.

Visits: 4