حضور رئیس جمهور در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند
حضور رئیس جمهور در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند
رئیس جمهور با سفر به خراسان جنوبی بعد از شرکت در پیاده روی دلدادگان اربعین در بیرجند برای سخنرانی وارد صحن آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) این شهر شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دومین سال خدمت دولت سیزدهم برای سومین بار به خراسان جنوبی سفر کرد و همزمان با اربعین با استقبال پرشور مردم این دیار مواجه شد تا همراه با آنان در مراسم دلدادگان اربعین حسینی شرکت کند.
مردم عزادار بیرجند در هوای گرم پانزدهمین روز شهریور میهمان آستان شهدای باقریه شدند تا پای سخنان نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بنشینند.
رئیس جمهور با همراهی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسیر راهپیمایی به جمع مردم پیوست و در جوار امامزادگان باقریه (ع) به سخنرانی پرداخت.
خبرنگاران و عکاسان هم تصاویری از دیدار و گفت‌وگوی رئیس جمهور با مردم و عزاداران اربعین حسینی در بیرجند به ثبت رساندند.
مهمترین محورهای سخنرانی رئیس جمهور در جمع مردم شهر بیرجند به شرح زیر است:
*ایستادگی و مقاومت مردان و زنان سلحشور، امروز به نام عاشورا وجود دارد.
*همچنان که خون مطهر اباعبدالله الحسین، جهل‌زدایی کرد. خون مطهر شهدای ما نیز به نام حسین بن علی، چهره جاهلیت مدرن را برملا کرده و خواهد کرد.
*بزرگترین افتخار همه ما این است که خدمتگزار و نوکر مردم باشیم.
*با توجه به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، با مردم، از مردم و با ارتباط با مردم به ویژه مناطق محروم حرکت و عمل کنیم.
*سخن مردم را بشنویم و بدانید که رابطه ناسالم، پارتی بازی، رشوه، فساد و تبعیض به هیچ عنوان زیبنده نظام اداری جمهوری اسلامی نیست و با تمام وجود در مقابل آن خواهیم ایستاد.
*امروز حتی کسانی که مسلمان نیستند به امام حسین عشق می‌ورزند.
*نقطه وحدت بین شیعه، سنی و همه ادیان ابراهیمی عشق به امام حسین است.
*استان خراسان جنوبی، استانی زمان‌شناس، با بصیرت، ولایتمدار و همیشه در صحنه است.
*مردم استان خراسان جنوبی، مردمی پرتلاش، فرهنگی و عاشورایی هستند که جلوه‌ای از فرهنگ‌دوستی مردم این استان است.
*افتخار دارم که در جمع مردم استان خراسان جنوبی هستم. شاید به برکت دعای شما، اشکان چشم شما و دل‌های پاک شما، نام بنده هم در طومار عزاداران حسینی ثبت و ضبط شود.
*آمدنم به استان‌ها عدد ندارد؛ اینقدر به استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها سفر خواهم کرد تا مطمئن شوم کارهای مورد نیاز در کشور تحقق پیدا کرده است.
رئیس جمهور همچنین به درخواست یکی از شهروندان در گوش نوزاد تازه متولد شده اذان و اقامه را به عنوان بانگ مسلمانی زمزمه کرد.
وی در این دیدار مردمی بدون واسطه با عده ای از شهروندان گفت و گو کرد و به درد دل آنان گوش داد، دست نوازش بر سر تعدادی از کودکان هم از حاشیه‌های حضور رئیس جمهور در آستان مقدس امامزادگان باقریه بود.

وی همچنین بر سر کودک معلولی که روی ویلچر نشسته بود بوسه ای زد که از نگاه عکاسان مغفول نماند.
دیدار با جانبازان که در جمع مردم عزادار حضور داشتند از حاشیه های حضور رئیس جمهور در جمع عزاداران اربعین امسال بود.
قشرهای مختلف مردم خراسان جنوبی امروز با حضور پرشور در این مراسم بار دیگر علاقه و ارادت خود را به رئیس جمهور مردمی به نمایش گذاشتند.
روضه‌خوانی آیت الله رئیسی در جمع دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی هم از حاشیه های جالبی بود که انعکاس آن در فضای مجازی قابل توجه است.
وی در ادامه با بالگرد به شهرستان دارالتقریب و مرزی درمیان رفت و برای دیدار مردمی در مسجد محمدرسول الله (ص) شهر اسدیه حضور یافت.
امامزادگان باقریه از بقاع متبرکه شاخص شهرستان بیرجند و خراسان جنوبی است که ۷۲ تن از نوادگان امام محمد باقر (ع) در این مکان مدفون هستند.
سفر به شهرستان فردوس و دیدار مردمی در مصلی فردوس از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری است.
نشست با نخبگان و ائمه جمعه، علما و طلاب در بیرجند از برنامه‌های پایانی سفر یک روزه آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی است.
پیش از این مراسم و بدو حضور رئیس جمهور در خراسان جنوبی با نام مبارک امام حسین (ع) و با دستور آیت الله رئیسی عملیات زیرسازی راه آهن زاهدان – زابل – بیرجند – مشهد حد فاصل نهبندان – بیرجند – قاین – یونسی با حضور رئیس جمهور در این استان آغاز شد و دغدغه سه دهه مردم خراسان جنوبی با همت دولت مردمی به نتیجه خواهد رسید.
مسیر ۹۱۰ کیلومتری چابهار به سرخس، مهمترین کریدور ریلی شرق کشور است که شمال به جنوب را متصل خواهد کرد و بیش از ۴۰۰ کیلومتر آن در استان خراسان جنوبی است.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در سومین سفر دور اول سفرهای استانی و ۲۴ و ۲۵ آذر سال گذشته در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی به خراسان جنوبی سفر کرد.
استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان و حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

Visits: 10