جشنواره ی سلاله گامی برای پیشرفت در مدیریت بقاع متبرکه
جشنواره ی سلاله گامی برای پیشرفت در مدیریت بقاع متبرکه
سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی گفت:جشنواره سلاله ما را در مسیر رقابت در بهتر اداره کردن و بهتر ایفای نقش کردن در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و قرآنی بقاع متبرکه هدایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، نشست دست اندرکاران و رؤسای گروه‌های داوری جشنواره سلاله صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ساختمان شهید سلیمانی این سازمان برگزار شد.

در این نشست بعد از ارائه گزارشی مختصر از روند داوری و برگزاری این جشنواره توسط رؤسای گروه‌های داوری و مسئولان اجرایی جشنواره حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی گفت:جشنواره سلاله ما را در مسیر رقابت در بهتر اداره کردن و بهتر ایفای نقش کردن در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و قرآنی بقاع متبرکه هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: بلند نگه داشتن پرچم فعالیتهای فرهنگی، قرآنی و اجتماعی در بقاع متبرکه تأثیر شگرفی در جامعه خواهد داشت و خیلی از معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه با این کار حل و فصل خواهد شد.
وی در ادامه سخنانش به اهمیت شناساندن هویت تاثیرگذار امامزادگان به مردم و لزوم برنامه ریزی دقیق در فعالیتهای این اماکن مقدسه با توجه به ظرفیتهای مهمی که دارند اشاره کرد.

طبق گزارش دبیرخانه مرکزی جشنواره سلاله با پایان یافتن مهلت شرکت در جشنواره، تعداد آثار واصل شده به دبیرخانه جشنواره بالغ بر ۵۰۰۰ اثر است. بنابراین گزارش، تعداد ۱۲۳۴ بقعه متبرکه در اولین دوره جشنواره شرکت کردند که در مهلت تعیین شده موفق به ارسال  ۵۸۰۰ اثر در رشته‌های مختلف شده‌اند. بیشترین تعداد آثار مربوط به بخش فعالیت‌های فرهنگی است که ۴۶ درصد آثار را به خود اختصاص داده است. برنامه‌های قرآنی، مدیریتی و اجتماعی به ترتیب با ۲۳، ۱۸ و ۱۳ درصد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.
این آثار در دو مرحله‌ی استانی و ملی مورد داوری و ارزیابی هیئت‌های داوری قرارگرفته است تا بهترین عملکرد بقاع متبرکه در حوزه‌های مختلف تعیین و انتخاب شود.

Visits: 2