ثبت یک موقوفه همزمان با هفته وقف در شهرستان باشت
ثبت یک موقوفه همزمان با هفته وقف در شهرستان باشت
حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت یک قطعه زمین همزمان با هفته وقف در شهرستان باشت توسط سرکار خانم شهربانو امیان پور وقف شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت یک قطعه زمین همزمان با هفته وقف در شهرستان باشت توسط سرکار خانم شهربانو امیان پور وقف شد.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت نیت موقوفه سرکار خانم شهربانو امیان پور به این شرح است: بعد از بهره برداری آشپرخانه جهت آشپزی نذورات مردمی، مراسمات فرهنگی ، مذهبی و قرآنی با نظارت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت به صورت مجانی‌انجام پذیرد. درآمد حاصل از مغازه‌های تجاری جهت امور خیریه در شهرستان باشت انجام پذیرد. آپارتمان مسکونی واحد سمت راست ، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت به عنوان متولی هر سال به یک زوج جوان تازه عروس و داماد فاقد مسکن با پرداخت ۳۰% قیمت کارشناس رسمی دادگستری یا خبره محلی به عنوان اجاره بها اجاره داده شود و درآمد حاصل از آن جهت کمک به امور خیریه در شهرستان باشت اجرای نیت گردد. آپارتمان مسکونی واحد سمت چپ توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت به عنوان متولی با رعایت ضوابط و مقررات اوقافی وفق قوانین اوقاف به قیمت عادله روز با جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری یا خبره محلی اجاره داده شود و درآمد حاصل از آن جهت هزینه‌های جاری و روزانه حسینیه فاطمیه (س) شهر باشت به آدرس جنب زمین وقفی – روبروی گلزار شهدای انجام پذیرد، چنانچه زیر زمین اجاره داده شود درآمد حاصل از آن صرف هزینه های جاری و روزانه حسینیه فاطمیه (س) شهر باشت جنب موقوفه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در خصوص زمین مورد وقف با توجه به موقعیت ملک توسط ، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و استان با هماهنگی شخص واقف نقشه معماری در قالب زیر زمین همکف دو باب مغازه و یک آشپرخانه دارای حیاط و طبقه اول دو واحد آپارتمان مسکونی طراحی و تهیه شود.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با بیان اینکه جامعه باید آثار وقف را بیشتر بشناسند، گفت: ملزم به اجرای امینانه نیات واقفان هستیم و اجازه دخل و تصرف در غیر نیت واقف را نداریم.

Visits: 4