تولیت حرم شاهچراغ (ع): فرو رفتن اسرائیل در شوک امنیتی از دستاوردهای “وعده صادق” بود
تولیت حرم شاهچراغ (ع): فرو رفتن اسرائیل در شوک امنیتی از دستاوردهای “وعده صادق” بود
تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: شکسته شدن هیمنه پوشالی اسرائیل با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی و فرو رفتن این رژیم در یک شوک بی‌سابقه نظامی- امنیتی از دستاوردهای مهم عملیات «وعده صادق» است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری عصر پنجشنبه در نشست جهاد تبیین با موضوع بررسی ابعاد عملیات وعده صادق اظهار کرد: دستگاه‌های خبرپراکنی و پروپاگاندای رسانه‌ای استکبار، همواره در تلاش است تا موفقیت‌ها و پیشرفت‌های نظام اسلامی ایران را کوچک و ناچیز و برخی از ناکامی‌ها را بزرگ و بسیار چشمگیر جلوه دهد و ذهن و فکر بسیاری از شهروندان ایرانی و علاقه‌مندان و طرفداران انقلاب اسلامی را در جهان، گرفتار شک و تردید کند.

وی تاکید کرد: اگر واقعیت‌ها به درستی تبیین نشود، پروپاگاندای غربی، به کلی واقعیت‌ها را قلب می‌کند و آن را به‌گونه‌ای در ذهن مخاطب خود جابجا می‌کند که جز یأس و ناامیدی، دستاورد دیگری برای مخاطب خود نداشته باشد؛ بنابراین ضروری است که همه در تبیین حقایق و واقعیت‌های مرتبط با مسایل و موضوعات گوناگون انقلاب و نظام اسلامی به روشنگری بپردازد.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی عنوان کرد: بی سابقه بودن از ویژگی‌های عملیات «وعده صادق» است و آن را خبر اول مرکز تحلیل‌های جهانی قرار داده است.

کلانتری با اشاره به موضع روشن جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی (ره) حتی پیش از پیروزی انقلاب در قبال رژیم غاصب صهیونیستی گفت: بلافاصله، سفارت‌خانه اسرائیل در تهران به سفارت‌خانه فلسطین تبدل شد و موضع ثابت، راسخ و ابدی جمهوری اسلامی این بوده است که اسرائیل، یک رژیم نامشروع و جعلی است که به تعبیر حضرت امام(ره) باید از صفحه روزگار محو شود.

وی ادامه داد: تهدیدهای مستمر رژیم صهیونیستی علیه نظام اسلامی و کشور ایران طی ۴۵ سال گذشته یک واقعیت آشکار است که بر کسی پوشیده نیست و افزون بر تهدیدات مستمر، اقدامات خصمانه تخریبی و تروریستی متعددی از سوی رژیم اشغالگر قدس علیه مراکز صنعتی، دانشمندان هسته‌ای، مراکز متعلق به جمهوری اسلامی در سطح جهان و منافع ملی انجام شده که آخرین آن حمله نظامی به کنسولگری ایران در دمشق بود.

کلانتری یادآور شد: اسرائیلی‌ها، همین کار را در عراق علیه دانشمندان هسته‌ای آن کشور انجام دادند و ادعا کردند که سیصد دانشمند برجسته عراقی را در حوادث عراق، ترور کردیم اما در ایران موفق به این اقدامات نشدند.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه حق است که در تقابل با تجاوزات و توسعه‌طلبی‌های شیطانی چنین رژیم جعلی به دفاع قاطع و پشیمان‌کننده بپردازیم، گفت: دفاع در مقابل حمله و تجاوز آشکار، حق مشروع و طبیعی هر ملتی است که می‌خواهد ذلیل و برده و تحت سلطه نباشد که البته این دفاع باید برآمده از اراده و عزم ملی، قاطع، مدبرانه و پشیمان کننده باشد چرا که این درگیری‌ها هر روز قابل انجام و تکرار نیست.

وی اضافه کرد: چنین دفاعی باید در زمان و مکان خود به انجام برسد تا تأثیر حداکثری داشته باشد و آینده‌نگری نیز در آن لحاظ شده باشد.

کلانتری اظهار کرد: بدون تردید این مقطع زمانی که حماسه بزرگ «وعده صادق» در آن به انجام رسید، از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز که ۴۵ سال از عمر پربرکت انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته است، یک مقطع و موقعیت زمانی بی‌نظیر است.

او توضیح داد: امروز وضعیت شکننده و متزلزل رژیم صهیونیستی پس از عملیات «طوفان الأقصی» و گذشت ۶ ماه از جنگ و جنایت و نرسیدن به هیچ یک از اهداف اعلام شده آنها، خطای راهبردی این رژیم در حمله به سفارت ایران در سوریه، تغییر نگاه جهانی نسبت به اسرائیل، موقعیتی بی سابقه را ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: اگر بنا بود صد میلیارد دلار هزینه کنیم تا ماهیت رژیم گرگ‌صفت، وحشی و جنایت‌کار صهیونیستی را به جهان بشناسانیم، امکان نداشت؛ اما به برکت خون شهدای غزه، سرتاسر جهان، این رژیم منحوس را شناختند و تنفر جهانی شکل گرفت.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی ادامه داد: طراحی پیچیده عملیات دفاعی ایران به‌گونه‌ای بوده است که تأثیر عینی و روانی آن می‌تواند بسیاری از معادلات نظامی و امنیتی آینده منطقه را با تغییر جدی روبرو کند؛ «بزرگترین حمله پهپادی تاریخ»، «پاسخ باور نکردنی»، «پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی موشکی جهان»، «فراتر از انتظار» و «بی نظیر» تعابیری بوده است که کارشناسان نظامی و امنیتی از این عملیات داشته‌اند.

وی افزود: ایران به لحاظ نگاه مدبرانه‌ای که به منطقه دارد، بخشی از عملیات خود را کم کرده است؛ اما جمهوری اسلامی رعایت این واسطه‌گری‌ها را کرده است، که خود، نوعی تدبیر است و نتیجه آن، «پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی موشکی جهان» شده است

کلانتری اضافه کرد: شکسته شدن هیمنه پوشالی اسرائیل با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی و فرو رفتن این رژیم در یک شوک بی‌سابقه نظامی – امنیتی از دستاوردهای مهم این عملیات دفاعی است؛ اسرائیل غاصب طی سالیان طولانی خود را در حصارهای نظامی و امنیتی محبوس کرده است تا بتواند به حیات خود ادامه دهد، گنبد آهنین، فلاخن داوود، و سامانه‌های پدافندی پیکان۲ و پیکان۳ که این رژیم پیرامون خود ایجاد کرده است، این دژ به همراه همه سامانه‌های پدافندی‌اش در عملیات وعده صادق فرو ریخت.

استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: به اعتقاد و در نگاه مردم جهان و همچنین ساکنان سرزمین‌های اشغالی، اسرائیلِ بعد از عملیات وعده صادق، با اسرائیلِ بعد از این عملیات، به لحاظ هیمنه و قدرت و بازدارندگی متفاوت خواهد بود.

وی گفت: روشن است که در مقابله با عملیات وعده صادق، آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و برخی کشورهای عربی منطقه در کنار اسرائیل قرار گرفتند اما طراحی پیچیده و گستردگی عملیات وعده صادق به گونه‌ای به انجام رسید که همزمان و در کنار اسرائیل، همه این قدرت‌های مدّعی و رژیم‌های مرتجع یکجا گرفتار شکست و ناکامی و یأس شدند.

کلانتری عملیات وعده صادق را محصول استقلال کشور و تکیه بر توان خودی و خودباوری بی‌نظیر سپاهیان اسلام عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از دستاوردهای این طراحی پیچیده و عملیات گسترده این بود که قدرت همه آن‌ها با هم فرو ریخت، آنها اعلام کردند که در اسرائیل، GPSها دچار اختلال شدند. اما ایران اعلام کرد ما بر اساس GPS جهانی عمل نمی‌کنیم. در این‌سو، موشک، پهباد، فرمانده، طراح، و سامانه‌ی موقعیت‌یابی، همه ایرانی هستند.

وی یادآور شد: باید توجه داشت که دشمن زخم‌خورده، به راحتی نمی‌تواند این شکست خفت‌بار را هضم کند و بی‌تردید در صدد آن است تا چهره شکسته خود را در منظر منطقه‌ای‌اش ترمیم کند.

استاد دانشگاه تهران افزود: اولین اقدام، کوچک و بی‌اثر نشان دادن این عملیات در اذهان ملت‌ ایران و ملت‌های منطقه با تکیه بر خبرسازی، شایعه‌پراکنی، تصاویر دروغین، و جنگ روانی است و اقدام دیگر به میدان آوردن ستون پنجم خود برای ایجاد شک و شبهه و تردیدافکنی در ذهن و باور جوانان میهن اسلامی در خصوص توانمندی‌های دفاعی کشور است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام، اظهار کرد: طراحی اقدامات تروریستی به منظور مخدوش کردن امنیت کشور کار دیگری است که قطعا توسط رژیم صهیونیستی در دستور قرار دارد و انجام حمله نظامی به منظور بازگرداندن هیبت پوشالی خود در منطقه نیز دور از ذهن نیست، آمریکا از ایران خواست اجازه دهید اسرائیل، یک حرکت نمایشی نشان دهد تا حیثیت از دست رفته آنان بازگردد.

استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: اخلال در اقتصاد کشور و ایجاد التهاب معیشتی در میان مردم کار دیگری است که قطعا توسط این رژیم انجام خواهد شد. و همچنین سایر اقداماتی که از یک رژیم جعلی و قرارگرفته بر لبه پرتگاه سقوط دور از ذهن نیست.

وی اظهار کرد: امروز معادله تغییر کرده و پس از هشتاد سال، رژیم کودک کش که کسی جرأت مقابله با او را نداشت، اکنون مغلوب شده است؛ این تغییر قدرت و تغییر فضای عمومی و امنیتی منطقه است.

Visits: 5