تقدیر جامعه قرآنی کشور از سخرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل
تقدیر جامعه قرآنی کشور از سخرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل
جامعه قرآنی کشور با صدور بیانیه‌ای از سخنرانی رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل تقدیر کرد و این سخنرانی را با صلابت دانست.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، جامعه قرآنی کشور، پنجشنبه ۳۰ شهریور با صدور بیانیه ای خطاب به آیت الله سیدابراهیم رییسی اعلام کرد: اقدام عالمانه و رویکرد عزتمندانه و عاشقانه حضرتعالی در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مواجهه با تکرار اشتباه تلخ و نابخشودنی غرب در اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، دل‌های همه آزادی خواهان جهان و علاقه‌مندان و عاشقان کلام خدا و انبیاء الهی را التیام بخشید و نشان داد همانگونه که در حضور رؤسای کشورهای جهان اعلام نمودید، حقیقت قرآن کریم با هیچ آتش خشم و کینه‌ای سوزانده نخواهد شد و این رفتار از سر استیصال، جز به زیان خداناباوران نخواهد افزود و تعالیم مترقی و آموزه‌های متعالی قرآن کریم ظرفیت الهام بخشی و ارتقاء معرفتی همه بشریت را خواهد داشت.

در این بیانیه همچنین آمده است: اساتید قرآن و همه عناصر جامعه قرآنی کشور بر خود فرض می‌دانند تا از شناخت عمیق و روایت دقیق و شجاعانه حضرتعالی در موضوع اهانت به مقدسات الهی قدردانی و سپاسگزاری کرده و حمایت صمیمانه خود را از مواضع حکیمانه و خالصانه جنابعالی اعلام نماید.

این بیانیه به امضاء برخی خادمان، مربیان، مفسران، مترجمان، قاریان، حافظان، هنرمندان و پژوهشگران قرآنی کشور و همچنین مسئولان و اعضای نهادها و سازمان های قرآنی کشور و مؤسسات و تشکل‌های مردم نهاد قرآنی کشور رسیده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی بامداد امروز در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تلاوت آیات ۱۷ و ۱۸ سوره زمر خطاب به رییس نشست مجمع گفت: فَبَشِّر عِبادِ الذینَ یَستَمِعونَ القول فَیتبعونَ أحسَنَهُ (به بندگانم بشارت بده؛ همان کسانی که سخنان را می‌شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می‌کنند) از سال قبل که من از این تریبون با شما سخن گفتم، جهان دستخوش تحولات مهم تلخ و شیرینی بوده است. قریب به هشت دهه پس از تأسیس سازمان ملل، اجلاس جدید مجمع عمومی در حالی آغاز می‌شود که جهان، تحولات بی‌سابقه و تاریخ‌سازی را تجربه می‌کند. در این میان آنچه تضمین کننده آینده‌ای روشن برای جامعه بشری است، توجه به ارزش های والایی است که انسان را به سمت کمال و کرامت سوق می‌دهد؛ و چه چیزی بهتر از کلام پروردگار، می‌تواند انسانیت و ارزش‌های تعالی‌بخش انسانی را تعریف کند.

وی افزود: قرآن کلام خداوند و کتابی است که انسان را به عقلانیت، معنویت، عدالت، اخلاق و حق‌باوری دعوت می‌کند. سه رکن اساسی در قرآن، توحید، عدالت و کرامت انسانی است که تامین کننده سعادت بشر است. مگر قرآن چه فرموده است که کینه‌های مستکبرین و ارباب قدرت و ثروت را برانگیخته است؟ قرآن می‌فرماید ای بشر؛ ستم و تفرقه را نپذیر. با این رهنمود می ‎توان جهانی از کرامت و عظمت ساخت.

رییسی ادامه داد: قرآن از وحدت بشر می‌گوید و اینکه همه ساکنان زمین، همچون خواهر و برادرند و از یک پدر و مادر؛ قرآن انسان را نماینده خداوند، و زن و مرد را با وجود تفاوت‌های طبیعی، مکمل یکدیگر و مساوی در محضر خداوند می‌داند؛ قرآن از حریم خانواده دفاع می‌کند و کودک را امانت خدا می‌داند؛ وفای به عهد و پیمان، راستگویی و امانت‌داری، صداقت در مراودات و معاملات، خدمت به محرومان و مبارزه با فقر و فحشا و بی‌عدالتی… آری اینهاست محتوای قرآن شریف. آیا این نخستین بار است که کلمات خداوند را می‌سوزانند و گمان می‌کنند، صدای ملکوت را برای همیشه قطع می‌کنند؟ آیا نمرود و فرعون و قارون بر ابراهیم و موسی و عیسی پیروز شدند؟
وی با تلاوت آیه ۸۴ سوره آل عمران اظهار داشت: قرآن، توهین به عقاید و باورها را منع کرده، و احترام به ابراهیم و موسی و عیسی را احترام به محمد(ص) می‌داند. این مفاهیم وحدت بخش و تعالیم متعالی، الهام‌بخش، انسان‌ساز، جامعه‌ساز و تمدن‌ساز انبیا برای جوامع بشری، ابدی‌اند و هرگز نمی‌سوزند. آتش توهین و تحریف، هرگز حریف «حقیقت» نخواهد شد. اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی‌، در صورت‌های مختلف خود ازجمله سوزاندن کتاب مقدس قرآن تا منع حجاب در مدارس و دهها تبعیض شرم‌آور دیگر، شایسته پیشرفت های انسان معاصر نیست.

Visits: 1