تردد نوروزی در جاده های کهگیلویه وبویراحمد ۶درصد کاهش یافت
تردد نوروزی در جاده های کهگیلویه وبویراحمد ۶درصد کاهش یافت
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از آغاز اجرای طرح نوروز ۱۴۰۳ تا ۱۱ فروردین امسال ، میزان تردد وسیله نقلیه در ورودی و خروجی های این استان نسبت به نورز سال گذشته حدود ۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،حمیدرضا پیمانجو روز یکشنبه اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی تا یازدهم فروردین یک میلیون و ۱۶۲هزار و ۷۰۳ مورد تردد وسیله نقلیه در ورودی و خروجی های این استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته این میزان کاهش یافت.

وی بیان کرد: از این میزان ۶۰۶ هزار و ۹۹۴ وسیله نقلیه وارد این استان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز پنج درصد کاهش داشته است.

پیمانجو تعداد وسیله نقلیه خارج شده از استان را ۵۵۵ هزار و ۷۰۹ وسیله نقلیه دانست و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

Visits: 2