به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از وزارت نیرو،با تلاش شبانه روزی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، پس از تکمیل عملیات لولهگذاری خط لوله آبرسانی به دشت مهران از سد کنجانچم و همچنین تکمیل بخشی از شبکههای آبیاری و زهکشی قطعه ۴ طرح گرمسیری به همراه سازههای آبگیر مربوطه واقع در محدوده شهرستان مهران استان ایلام و همچنین تکمیل شبکه های آبیاری و زهکشی فرعی توسط وزارت جهاد کشاورزی ، آب اندازی و بهره برداری از اراضی دشت گاوی ( واحدهای عمرانی ۱،۶،۷) و بخشی از اراضی دشت مهران (واحد عمرانی ۲) به وسعت حدود ۳۵۰۰ هکتار آغاز گردید و ذینعفان بیشتری از موهبت های این طرح بهرهمند شدند.
همچنین طرح گرمسیری با هدف انتقال حدود ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب در سال و آبیاری مستقیم ۵۳۰۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان های کرمانشاه و ایلام و همچنین تامین نیاز شرب و صنعت نوار مرزی غرب کشور با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۴ درصد در حال تکمیل می باشد.
گفتنی است با توجه به خطی بودن طرح های نوسود و گرمسیری در طول حدود ۴۱۰ کیلومتر و به منظور استفاده بهینه از زمان، “بهره برداری مرحلهای” از سامانه و شبکه های آبیاری و زهکشی طرح گرمسیری در دستور کار قرار گرفته و هر کدام از بخش های سامانه و شبکه های آبیاری و زهکشی طرح در استان های کرمانشاه و ایلام که قابلیت بهره برداری داشته اند، بتدریج و از سال ۱۳۹۸ وارد مرحله آب اندازی و بهره برداری گردیده و به موازات آن، عملیات اجرایی کارهای باقیمانده نیز در حال تکمیل می باشد.
بازدیدها: 38





