استاندار کهگیلویه و بویراحمد: جانمایی احداث زندان جدید یاسوج بررسی می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: جانمایی احداث زندان جدید یاسوج بررسی می‌شود
سالهاست و از دولت های پیشین تاکنون موضوع جا به جایی زندان مرکزی یاسوج در بین مسئولان و متولیان امر و رسانه ها مطرح است و یکی از موانع اصلی برای احداث زندان جدید نیز زمین است که همچنان حل نشده و امروز هم استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد که این مهم در دستور کار و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،زندان مرکزی یاسوج در مسیر تطویل باند فرودگاه یاسوج و بر فراز تپه ای قرار دارد .این زندان حدود ۲۰ سال پیش در هشت کیلومتری حومه شرقی یاسوج احداث شده است.

ساخت زندان مرکزی یاسوج از جمله مصوبات سفر سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان بود که از زمان آغاز عملیات اجرایی با موانع فراوانی دست و پنجه نرم کرده است.

در مسیر کمربندی اصفهان به سمت یاسوج اولین بنایی که توجهات را به خود جلب می کند ساختمان زندان یاسوج است، این بنا به دلایل مختلفی از جمله ایجاد محدودیت برای فرودگاه یاسوج و همچنین ایجاد منظر نازیبا در ورودی شهر، همواره مورد انتقاد قرار داشته است.

سال ۱۳۹۹ در سفر آیت الله رئیسی رئیس وقت قوه قضاییه از زندان یاسوج، در مورد جابجایی زندان موافقت اولیه صورت گرفت، اما این امر تاکنون محقق نیافت و مورد توجه مسئولان قرار نگرفت.

البته با توجه به توپوگرافی خاص استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مرکز استان، کمبود و نبود زمین درد مضاعفی است که حتی اجرای طرح های ملی از جمله نهضت ملی مسکن را با مشکل مواجه کرده است.

امروز (جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مسئولان استانی از زمین پیشنهادی برای زندان جدید یاسوج واقع در پنج کیلومتری یاسوج و زمین های اطراف بازدید کرد و در تاکید کرد که باید این موضوع بررسی همه جانبه شود.

سید علی احمدزاده بیان کرد: مهمترین دغدغه و نگرانی در این راستا بدون شک درختان انبوه بلوط و جنگل است که همه در قبال و حفاظت از این سرمایه های ارزشمند مسئول هستیم.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم تعهد داشته باشیم که آسیبی به درختان و جنگل های منطقه نشود چون در برابر قطع یک اصله درخت هم مسئول هستیم می شود می توان با رعایت سایر ملاحظات و ظرفیت های قانونی در واگذاری زمین مورد نیاز موافقت کنیم.

احمدزاده افزود: هم اینک یکی از دغدغه ها و موانع جدی فرا روی نهضت ملی مسکن در یاسوج همچون احداث زندان جدید همین مساله کمبود زمین آن هم به دلیل وجود درختان انبوه در زمین های پیرامونی شهر یاسوج است که خود شخص رئیس جمهور تاکید بر رعایت ملاحظات زیست محیطی در امر واگذاری اراضی منابع طبیعی کرده است.

او گفت: باید این موضوع و جلوگیری از قطع درختان منطقه در وهله نخست مورد تعهد مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از چالش های نهضت ملی مسکن همین است که اگر قرار است جایی را بسازیم، نباید درخت ها قطع شود و به همین دلیل هم با مشکل کمبود زمین مواجه هستیم.

Visits: 1