به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبر گزاری فارس،دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا مدعی شده که ایران اقدام به شلیک چهار فروند پهپاد به سمت کشتیهای در حال عبور از تنگه هرمز کرده است.
او نوشت: «جمهوری اسلامی ایران دستکم چهار «پهپاد تهاجمی یکجانبه» به سمت کشتیهای در حال عبور از تنگه هرمز کرد. یکی از پهپادها برخورد محکمی با عرشه بالایی یک کشتی باری بسیار گرانقیمت داشت.»
او در ادامه ادعا کرده است: «خسارت وارد شد اما کشتی توانست به مسیرش ادامه دهد. ما سه پهپاد دیگری را ساقط کردیم. واضح است که این نقض احمقانه توافق آتشبس است.»
ادعای دونالد ترامپ در حالی مطرح شده که ایالات متحده متهم است بند اول تفاهمنامه را نقض کرده است. در آن بند ایالات متحده موظف به حفظ آتشبس در همه جبههها از جمله در لبنان شده و این در حالی است که حملات همهجانبه اسرائیل در جنوب لبنان کماکان ادامه دارد.
بازدیدها: 1





