آنچه باید در مورد لوگوی جدید تیم فوتبال نفت و گاز گچساران بدانیم
آنچه باید در مورد لوگوی جدید تیم فوتبال نفت و گاز گچساران بدانیم
مدیرعامل تیم فوتبال نفت و گاز گچساران گفت: در طراحی لوگوی جدید تیم نفت و گاز گچساران از نمادهای درخت بلوط و آرم شرکت ملی نفت ایران استفاده شده که هر کدام معنا و مفهوم خاص خود را دارد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، ابوالحسن غلامی با اشاره به طراحی جدید لوگوی باشگاه فرهنگی ورزشی نفت و گاز گچساران اظهار کرد: در حقیقت لوگو و آرم یک باشگاه فرهنگی و ورزشی در همه باشگاههای ایرانی وخارجی نشان‌ دهنده هویت و شاخصه‌های برجسته منطقه جغرافیایی آن تیم با توجه به پتانسیل‌های منابع انسانی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی، جغرافیایی و اجتماعی است.

مدیرعامل تیم فوتبال نفت و گاز گچساران افزود: یک لوگو و نماد زیبا و بامحتوا می‌تواند باعث ایجاد وحدت و یکدلی میان بازیکنان و حامیان هر تیمی شود و لوگوی یک باشگاه در حقیقت پرچم آن ست که بسیار ارزشمند و قابل احترام است.

غلامی ادامه داد: در طراحی لوگوی جدید تیم نفت و گاز گچساران از نمادهای درخت بلوط و آرم شرکت ملی نفت ایران استفاده شده که هر کدام معنا و مفهوم خاص خود را دارد.

مدیرعامل تیم فوتبال نفت و گاز گچساران تصریح کرد: طی چندسال اخیر بااستفاده از پس زمینه برگ بلوط سعی در توجه به این نماد استانی وملی در لوگوی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران کردیم و از آنجا که درخت کهن و استواربلوط نشان از اصالت تاریخی این درخت در استان کهگیلویه و بویراحمد است، درختی که می‌توان گفت شناسنامه مردم این استان است.

غلامی ادامه داد: مفهوم دیگر استفاده از نماد درخت بلوط در لوگوی مذکور، نقش استراتژیک این پوشش جنگلی در تلطیف هوا و تامین آب از محل بارش‌هاست و امروزه اهمیت و نقش آب در زندگی بشر بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: پیام دیگر استفاده از درخت بلوط در لوگوی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران، سوق دادن افکار عمومی و دوستداران طبیعت و جنگل به حفظ و نگهداری این میراث و سرمایه ملی است.

غلامی با بیان اینکه تیم فوتبال نفت و گاز گچساران متعلق به کارکنان صنعت نفت گچساران و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: استفاده از آرم تاریخی شرکت ملی نفت نشان از وجود یکی از مهمترین بنگاههای اقتصاد ملی در گچساران بام نفت ایران است که این شرکت مالک و حامی اصلی باشگاه فرهنگی ورزشی نفت و گاز گچساران بوده و در طول صد سال اخیر نفت از عمق خاکی که جنگلهای بلوط را در خود جا داده و سبب کشف و استخراج گردیده است.

Visits: 11