چگونگی تأثیر اصلاح مصرف قند بر ویتامین‌های بدن
چگونگی تأثیر اصلاح مصرف قند بر ویتامین‌های بدن
دانشمندان طی بررسی‌های خود به ارتباط شگفت‌انگیزی بین مصرف قند اضافه و مواد مغذی دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، مطالعه ای که در مجله نوترینت منتشر شده، تأثیر مصرف قند افزوده شده از منابع مختلف را بر دریافت مواد مغذی در بزرگسالان توصیف می کند.

دستورالعمل های رژیم غذایی ۲۰۲۰-۲۰۲۵ برای آمریکایی ها  توصیه هایی را در مورد الگوهای غذایی برای جمعیت ارائه می دهد که عمدتاً برای کنترل شیوع بیماری های مزمن مرتبط با رژیم غذایی است. طبق دستورالعمل‌ها، بزرگسالان آمریکایی باید مصرف مواد مغذی را که به‌طور ناکافی مصرف می‌شوند، مانند کلسیم و ویتامین D افزایش دهند.

نوشیدنی های شیرین منبع اصلی قندهای افزوده هستند. بسیاری از منابع قند افزوده نیز مقدار قابل توجهی از مواد مغذی را فراهم می کنند. بر اساس داده‌های بررسی ملی سلامت و تغذیه آمریکا در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۸، نوشیدنی‌هایی از جمله آب، قهوه یا چای، نوشیدنی‌های شیرین، شیر و آب‌میوه همگی ۵۴ درصد قند افزوده، ۷ درصد پروتئین و ۱۴ تا ۳۸ درصد کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم و ویتامین‌های سی و دی را تامین می‌کنند. این بدان معناست که کاهش مصرف قند افزوده ممکن است به طور قابل توجهی بر دریافت مواد مغذی ضروری تأثیر بگذارد.

در این مطالعه، دانشمندان ارتباط بین مصرف قند افزوده از منابع مختلف و کفایت مواد مغذی را در میان بزرگسالان ارزیابی کردند. نتایج نشان می‌دهد که مصرف قند افزوده شده در نوشابه‌ها می‌تواند بر میزان کافی مواد مغذی مورد نیاز بدن تأثیر منفی بگذارد. در مقابل، مصرف قند اضافه شده در آب میوه، شیر طعم‌دار و بقیه رژیم غذایی می‌تواند از نظر رسیدن به آستانه توصیه شده برای کفایت مواد مغذی مفید باشد.

به طور کلی، این مطالعه نشان می‌دهد که ترکیب تغذیه‌ای منابع مختلف قند افزوده می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر ارتباط بین مصرف قند افزوده و کفایت مواد مغذی تأثیر بگذارد.

Views: 1