نقش وقف در تعدیل ثروت
نقش وقف در تعدیل ثروت
حجت الاسلام قاسم مومنی شاد گفت: وقف گامی برای تعدیل ثروت است. یكی از راه‌های تعدیل ثروت همین وقف كردن است. اینها ارزش وقف است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز ، حجت الاسلام قاسم مومنی شاد معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف گامی برای تعدیل ثروت است. یکی از راه‌های تعدیل ثروت همین وقف کردن است. اینها ارزش وقف است. حالا اگر کسی وقف نکند چه می‌شود؟ اگر کسی وقف نکند مصداق این آیه است : «ما أَغْنى‏ عَنِّی مالِیَهْ» (حاقه/۲۸) افرادی روز قیامت می‌گویند: خاک بر سر ما! پول داشتم، پولم به دردم نخورد. «ما أَغْنى‏ عَنِّی مالِیَهْ» این فریاد افرادی است که دارند و انفاق نمی‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) می فرمایند: با مردن انسان طومار زندگی او پیچیده شده و برای همیشه ارتباط او با دنیا قطع می شود، مگر سه گروه: ۱- دانشمندی که اثری علمی برای هدایت مردم، از خود به یادگار گذاشته باشد. ۲- صدقات و خیرات مستمری که مردم، از آن ها سود برند. ۳- فرزند صالح و نیک کرداری که پدر و مادر را به دعای خیر یاد کند

قاسم مومنی شاد گفت : خداوند متعال در سوره فجر آیه ۲۴می فرمایند: «یا لَیْتَنی‏ قَدَّمْتُ لِحَیاتی‏» کاش برای قیامت یک چیزی ذخیره کرده بودم. این ناله‌ی افرادی است که انفاق نمی‌کنند. و در سوره مومنون آیه ۹۹می فرمایند: «رَبِّ ارْجِعُون‏»خدایا مرا به دنیا برگردان. عمل صالحی انجام دهم. این شعار کسانی است که وقف نمی‌کنند.

Visits: 1