زندگی نامه وحید رهبانی/نقش اول سریال گاندو
زندگی نامه وحید رهبانی/نقش اول سریال گاندو
وحید رهبانی در ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد. او از پدر و مادری اصفهانی است و فعالیت هنری خود را از ۱۷ سالگی با حضور در نمایش «معرکه» به کارگردانی داوود میرباقری آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،وحید رهبانی در ۲۹ فروردین ۱۳۵۷ در تهران متولد شد و تحصیلات خود در زمینه تئاتر را در مدرسه تئاتر کانادا به پایان رساند. وی با بازی در سریال خانه ما شناخته شد و بعد از آن بیشتر به ترجمه، کارگردانی و بازی در تئاتر پرداخت.

در سال ۱۳۷۷ با بازی در نمایش «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی حمید سمندریان به شهرت رسید. دو سال بعد در سال ۱۳۷۹ با بازی در سریال «خانه ما» به کارگردانی مسعود کرامتی به تلویزیون آمد، در سال ۱۳۸۱ در فیلم «دوئل» به کارگردانی احمدرضا درویش بازی کرد اما نزدیک به دو سال طول اکران آن طول کشید و با وجود استقبال زیاد رهبانی دیگر در ایران نبود.

در سال ۱۳۸۲ برای ادامه تحصیل راهی کانادا شد و تا چند سال در آن کشور به فعالیت‌های هنری خود در زمینه تئاتر ادامه داد، او سپس بخاطر تسلط خود به زبان انگلیسی شروع به ترجمه نمایشنامه کرد.

رهبانی در سال ۱۳۸۹ به ایران بازگشت. او در مصاحبه‌ای در آن زمان گفت که دلیل بازگشتش به ایران این بود که احساس می‌کرد وظیفه دارد تجربیات و دانش خود را با دیگر هنرمندان ایرانی به اشتراک بگذارد.

او همچنین گفت که در زمان شروع فعالیت در تئاتر، فردی خشمگین، جدی و عصبی بوده است. اما با گذشت زمان، یاد گرفته است که به نظرات همه اعضای گروه احترام بگذارد و در فضایی دوستانه و صمیمی کار کند.

وحید رهبانی هنوز ازدواج نکرده است و مجرد است. او در مصاحبه‌ای گفته است که هنوز برای ازدواج آماده نیست و ترجیح می‌دهد تمرکز خود را روی فعالیت‌های هنری خود بگذارد.

Views: 13