زندگی نامه هوتن شکیبا/بازیگر و صداپیشه
زندگی نامه هوتن شکیبا/بازیگر و صداپیشه
هوتن شکیبا یکی از بازیگران مطرح این روزهای سینمای ایران است که نه تنها در حوزه بازیگری بلکه در زمینه صداپیشگی با شخصیت معروف بچه می‌درخشد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،او متولد ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ در تهران میباشد و اصالتاً کرد و بزرگ شده سنندج اسـت. هوتن شکیبا دارای مدرک کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و کارشناسی ارشد بازیگری از دانشگاه هنر می باشد. 

پدر او کارمند اداره کشاورزی و مادرش معلم دوران ابتدایی بوده‌ و برادر بزرگترش هومن، یک نقاش حرفه‌ای است. به گفته هوتن شکیبا، او اولین بازی خود را در مقطع چهارم ابتدایی در مدرسه نمونه مردمی انقلاب در سنندج انجام داده است.

پدر آقای شکیبا به شدت مخالف بازیگری بود پس او در دبیرستان در رشته تجربی مشغول به تحصیل شد تا به دنبال علاقه دوم خود یعنی جانورشناسی برود. اما پس از مدتی پدرش با دیدن علاقه و استعداد او، دست از مخالفت برداشت و او را برای دنبال کردن علاقه واقعی خود نیز تشویق کرد.

آقای شکیبا در رشته کارگردانی تئاتر وارد دانشگاه سوره شد و هشت سال طول کشید تا مدرک کارشناسی خود را بگیرد. او درباره این موضوع گفته است که به خاطر علاقه زیاد به بازیگری و شرکت در کارها و تئاتر‌های دانشجویی، دوران کارشناسی خود را طولانی کرده است تا در فضای کار دانشجویی بماند و از حرفه بازیگری دور نشود.

سپس به ایفای نقش در چندین فیلم کوتاه در دوران دانشگاه و پس از آن به تحصیل در رشته کارشناسی ارشد بازیگری در دانشگاه هنر پرداخته است و در این رشته فارغ‌التحصیل شده است.

هوتن شکیبا از دوران مدرسه به بازیگری علاقه داشته است و با ورود به دانشگاه و بازی در تئاتر‌ها و فیلم‌های کوتاه دانشجویی فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۱ اغاز کرده اما اولین تجربه بازی جدی آقای شکیبا، در نمایش تئاتری به نام ویولن‌هایتان را کوک کنید در سال ۱۳۸۷ بود که برای او جایزه بهترین بازیگر نقش اول را به ارمغان آورد.

او با ایفای نقش در تله فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی وارد سینما شد و در سال ۱۳۹۲ اولین فیلم بلند خود را به نام شب بیرون به کارگردانی کاوه سجادی حسینی بازی کرد. پس از این فیلم، آقای شکیبا برای بازی در فیلم کمدی طبقه حساس محصول سال ۱۳۹۲ و فیلم حق سکوت اثر هادی نائیجی انتخاب شد. او همچنین به ایفای نقش موسیو تناردیه در نمایش تئاتر بینوایان در سال ۱۳۹۷ در کنار سحر دولتشاهی در نقش مادام تناردیه پرداخت.

Views: 7