زندگی نامه همان شجریان/حواشی ازدواج مجدد
زندگی نامه همان شجریان/حواشی ازدواج مجدد
همایون شجریان، خواننده و نوازندهٔ تنبک و کمانچه، در تاریخ 31 اردیبهشت 1354 در شهر تهران متولد شد.وی فرزند محمدرضا شجریان و برادر مژگان شجریان است که در صنعت موسیقی ایرانی شناخته شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،همایون شجریان متولد ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران ، خواننده و آهنگساز است، فارغ التحصیل کنسرواتوار موسیقی تهران است که با حمایت پدرش استاد محمدرضا شجریان با نواختن تنبک شروع کرد و حالا در موسیقی تلفیقی جزو مفاخر است.

در ابتدا نزد استاد فرهنگ فر به آموختن تکنیک تمبک و شناخت ریتم های موسیقی ایرانی پرداخت. چند سالی نیز برای فراگیری تمبک از محضر استاد جمشید محبی بهره برد.
ده سال بیشتر نداشت که همراه با خواهرانش در نزد پدرش استاد محمد رضا شجریان به فراگیری رموز آواز ایرانی مشغول شد.

در نوجوانی تکنیک های پیشرفته آواز و صدا سازی را به صورت فشرده در محضر استادان فرا گرفت. همزمان در هنرستان موسیقی مشغول به تحصیل شد و کمانچه را به توصیه پدر به عنوان ساز تخصصی برگزید.

بعدتر در محیط بیرون از هنرستان موسیقی نیز چند وقتی از دانش استاد اردشیر کامکار بهره برده و کمانچه را نزد وی آموخت.

او از سال ۱۳۷۰ در ۱۶ سالگی پدرش محمدرضا شجریان را در کنسرت های آمریکا ، اروپا و ایران با تنبک همراهی کرد و از ۱۳۷۸ به بعد در صحنه کنسرت ها به هم خوانی با پدرش پرداخت.

اولین آلبوم همایون شجریان که به تنهایی خوانندگی آن را بر عهده داشت «نسیم وصل» نام دارد که آهنگ‌سازی آن را محمدجواد ضرابیان بر عهده داشته‌است در سال ۱۳۸۲ منتشر شد. این سرآغازی بود بر اجرای کنسرت‌ها و آلبوم‌های مستقل او. وی پس از آن در سال ۱۳۸۳ دو آلبوم شوق دوست و ناشکیبا را منتشر کرد و در سال ۱۳۸۴ نقش خیال را به آهنگ‌سازی علی قمصری به بازار عرضه کرد که با استقبال فراوانی روبرو شد.

گیتا خوانساری، همسر سابق همایون شجریان، در سال ۱۳۷۴ با همایون شجریان ازدواج کرد. دخترش یاسمین شجریان نیز پس از دوازده سال ازدواجشان به دنیا آمده است.

در مورد ازدواج دوم شجریان با سحر دولتشاهی بازیگر معروف حدس و گمان های زیادی وجود داشت تااینکه همایون شجریان در مهرماه ۱۴۰۲ در برنامه فوتبال ۳۶۰ در مصاحبه با عادل فردوسی پور اعلام کرد که مدت هاست که سحر دولتشاهی یارش شده است.

Views: 5