زندگی نامه هانیه توسلی/زندگی شخصی و حواشی
زندگی نامه هانیه توسلی/زندگی شخصی و حواشی
هانیه توسلی متولد ۱۴ خرداد ۱۳۵۸ در همدان بازیگر سینما ، تلویزیون می باشد، فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد تهران است که جز بازیگری به شدت به عکاسی و نقاشی علاقمند است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،هانیه توسلی متولد ۱۴ خرداد ۱۳۵۸ در همدان بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است،دیپلم علوم تجربی دارد ، فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد تهران است و یکبار هم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شده است.

هانیه توسلی فرزند نقی توسلی(نادر توسلی) سرهنگ سابق ژاندارمری است که در سال ۱۳۷۸ فوت کرده است و مادرش خانه دار بود، چهار خواهر نیز دارد و می گوید دوران کودکی بسیار شادی داشتم.

تئاتر را به شکل غیر حرفه ای از سال ۱۳۷۴ وقتی ۱۶ ساله بود از همدان شروع کرد تا اینکه سال ۱۳۷۸ در ۲۰ سالگی بعد از قبولی در دانشگاه راهی تهران شد.

کنار تحصیل بعنوان دستیار کارگردان در فیلم آخر بازی به کارگردانی همایون اسعدیان همکار داشت.

سال ۱۳۷۹ زمانی که به عنوان بازیگر در جشنواراه تئاتر تبریز حضور داشت توسط نصرالله قادری(کارگردان) که داور جشنواره بود برای بازی در تئاتر «پدر» انتخاب شد. چند ماه بعد برای اولین بار با فیلم کوتاه «روی جاده نمناک» بازی جلوی دوربین را تجربه کرد.

در پاییز سال ۱۳۷۹ هانیه توسلی با سریال “غریبه” وارد قاب تلویزیون شد و سرانجام در سال ۱۳۸۰ با فیلم “شام آخر” تجربه حضور در سینما را نیز به دست آورد. او در رمضان سال ۹۶ با سریال «میوه ممنوعه» به کارگردانی حسن فتحی در کنار علی نصیریان، گوهر خیراندیش و امیر جعفری به شهرت رسید.

توسلی چند سال پیش به خاطر بازی در فیلم “شام آخر” تندیس بهترین بازیگر هفتمین جشنواره خانه سینما را دریافت کرد. همچنین، در سال ۱۳۹۱ نیز به خاطر بازی در فیلم “دهلیز”، او سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول را از آن خود کرد.

درخصوص ازدواج خود اینگونه می‌گوید: «تابحال خواستگاری به آن شکل مرسوم نداشتم که بیایند خانه و چایی بریزم هنوز مجردم. شاید هیچ وقت بچه‌ای به دنیا نیاورم، بچه داشتن کار بسیار سخت و پر مسئولیتی است؛ اصلا نمی‌توانم بفهمم چه جوری آدم‌ها اینقدر راحت بچه دار می‌شوند. 

توسلی در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ چندین پست اینستاگرامی منتشر کرد و در نهایت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. طناز توسلی خواهرش نیز بازداشت او را تایید کرد و نوشت: «خواهرم هانیه توسلی امشب ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵ شب در منزل شخصی‌اش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.»

فردای خمان شب طناز توسلی خواهر هانیه توسلی بازیگر ۴۴ ساله سینما و تلویزیون با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام خود خبر از آزادی هانیه توسلی با قرار کفالت داد.

Views: 18