زندگی نامه هادی عامل/گزارشگر کشتی
زندگی نامه هادی عامل/گزارشگر کشتی
هادی عامل متولد ۱۰ مرداد ۱۳۳۴ در مشهد، گزارشگر است معلم بازنشسته ورزش است، از کشتی گرفتن به گزارشگری کشتی رسیده و حالا با اصطلاح های خاص خود به شدت محبوب است، ازدواج کرده و سه فرزند دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،هادی عامل, مجری و گزارشگر کشتی تلویزیون ایرانی, در ۱۲ مردادماه ۱۳۳۴ در مشهد مقدس متولد شد. اصالتا زابلی است و پدرش اهل زابل بوده و به مشهد نقل مکان کرده‌ و مادرش اهل نیشابور است. وی معلم بازنشسته ورزش است.

هادی عامل برای اولین بار در سال ۱۳۶۳ در مشهد گزارشگری کشتی را شروع کرد . وی از دوران کودکی به ورزش کشتی مشغول بود اما پس از مدتی به علت آسیب دیدگی دست راست نتوانست کشتی بگیرد و به گزارش کشتی روی آورد . او همچنین سابقه داوری را در کارنامه خود دارد .

از وی به عنوان موفق ترین و محبوب ترین گزارشگران کشتی صحبت می کنند . یکی از مهم ترین ویژگی های گزارش کردن وی ، هیجان و احساسات زیاد می باشد .

گفتنی است هادی عامل بازنشسته آموزش و پرورش است و در دوران کاری خود معلم ورزش بوده است .

در ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۵ در جریان مسابقات جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۷ از سوی شهردار استان کرمانشاه به وی نشان شهروند افتخاری استان کرمانشاه اهدا شد .

هادی عامل متاهل است و دو فرزند پسر و یک فرزند دختر دارد .

هادی عامل به عنوان گزارشگر کشتی و خبرنگار، از طرف صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به محل برگزاری مسابقات المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا، ۲۰۰۰ سیدنی، ۲۰۰۴ آتن، ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن، ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو اعزام شده‌است.

Views: 702