زندگی نامه ناهید کیانی/تکواندو کار المپیک توکیو
زندگی نامه ناهید کیانی/تکواندو کار المپیک توکیو
ناهید کیانی یکی از تکواندو کاران ایرانی است، ایشان در مسابقات آسیا ۲۰۱۶ و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ توانست مدال برنز را از آن خود کند. ناهید کیانی اصالتا خوزستانی می باشد اما در اصفهان زندگی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،ناهید کیانی تکواندوکار ایرانی در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۷۷ در شهر اصفهان متولد شده است.او در یک خانواده تقریبا پرچمعیت متولد شده، ناهید کیانی یک خواهر و چهار برادر بزرگتر از خود دارد و خودش فرزند پنجم خانواده است.به گفته خودش او از سن کم یعنی ۸ سالگی به همراه خواهرش مهتاب کیانی وارد رشته تکواندو شده است

خاطره‌ای جالب از نحوه ورود ناهید کیانی به رشته تکواندو وجود دارد که این‌گونه آن را بیان کرده است:” وقتی ۸ ساله بودم، مادرم تصمیم گرفت من و خواهرم را در سه ماه تابستان به عنوان مشغولیت و تفریح به کلاس ورزشی بفرستد. من و خواهرم نیز به کاراته علاقه داشتیم اما مادرم اشتباهی لباس تکواندو برای ما تهیه کرد. زمانی که به کلاس کاراته رفتیم، ما را با این لباس‌ها نپذیرفتند! من و خواهرم نیز به خانه برگشتیم و موضوع را به مادرمان گفتیم. او نیز در جواب گفت که برای شما چه فرقی دارد؟! این تابستان را فعلاً به کلاس تکواندو بروید!

مربی ناهید سریعا استعداد او را کشف کرد و با حمایت خانواده اش توانست وارد مسابقات کشوری شود و به مقام دوم مسابقات جهانی دست پیدا کرد. همین روند ادامه داشت تا این که ناهید در سال ۱۳۸۶ زمانی که ۹ ساله شد وارد تیم ملی نوجوانان ایران شد.

ناهید کیانی توانست در سال ۱۳۹۳ زمانی که ۱۶ ساله بود در مسابقات جهانی نوجوانان چین شرکت کند و مدال برنز را دریافت کرد. او بعد از یک سال به مدال طلا دست پیدا کرد.

وی از سال ۱۳۹۵ با ورود به رده بزرگسالان توانست مدال برنز آسیا را به دست بیاورد و در سال ۱۳۹۶ به نقره رقابت های جام ریاست آفریقا دست پیدا کرد.

ناهید کیانی در وزن زیر ۵۷ کیلوگرم در خرداد سال ۱۴۰۰ توانست مدال طلای مسابقات سهمیه المپیک در کشور اردن را به دست بیاورد و سپس راهی مسابقات المپیک شد. ناهید کیانی تنها بانوی تکواندوکار ایرانی بود که در المپیک توکیو ۲۰۲۰ ژاپن شرکت کرد.

Views: 15