زندگی نامه مینا وحید/از آموزش رانندگی تا بازیگری
زندگی نامه مینا وحید/از آموزش رانندگی تا بازیگری
مینا وحید متولد ۱۷ مرداد ۱۳۶۶ در رشت، بازیگر سینما و تلویزیون است، فارغ التحصیل فوق لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه هنری و معماری می باشد که از ۲۰ سالگی با فیلم « آتش سبز» شروع کرد و با سریال «بانوی عمارت» درخشید

به گزارش پایگاه خبری شباویز،مینا وحید زاده ۱۷ مرداد ۱۳۶۶ در رشت بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است، دارای مدرک کارشناسی ارشد تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.یک خواهر به نام میترا و یک برادر بنام میلاد دارد.

متاسفانه پدر این بازیگر در سال ۱۳۹۵ فوت شدند و خانم وحید مدتی از غم مرگ پدر خود بازیگری را کنار گذاشتند. او پس از اتمام تحصیلات دبیرستان وارد دانشگاه سوره شد و در رشته کارگردانی تحصیل کرد اما بنا به دلایلی در ترم چهارم دانشگاه را رها کرد و سپس تقریبا هشت شغل مختلف را امتحان کرد.

او مدتی آموزشگاه رانندگی داشت، مدرس زبان بود، زمین خرید و فروش می‌کرد و حتی مهمانداری نیز انجام داد تا اینکه بالاخره تصمیم گرفت تا با تکمیل تحصیلات خود و اخذ مدرک فوق لیسانس ادبیات نمایشی وارد مسیر موردعلاقه خود یعنی بازیگری شود.

خانم وحید در سن ۱۹ سالگی نخستین بار عشق را تجربه کرد اما پدرش پس از فهمیدن موضوع، راه‌های ارتباطی او با شخصی که عاشقش بود را قطع می‌کند و حتی بعد از اینکه آن شخص با خانواده به خواستگاری می‌آیند نیز جواب رد می‌دهد.

مینا وحید درباره خود می‌گوید تا سن ۲۳ سالگی دوست داشت ازدواج کند تا هر وقت که می‌خواست همسرش برایش کیف و کفش بخرد زیرا عاشق کیف و کفش است اما پس از آن رفته‌رفته پخته‌تر شد.

او معتقد است که ازدواج از خودگذشتگی می‌خواهد و او مقداری خود رای است. همچنین هنوز هم منتظر این است تا عاشق شود. با این تفاسیر عنوانی مثل همسر مینا وحید یا عکس مینا وحید و همسرش صحت ندارد.

او فعالیت بازیگری را از دانشجویی و با تئاتر شروع کرد و به سبب دوست نویسنده‌ای که داشت در یک تست بازیگری شرکت کرد اما بخاطر استرس زیاد رد شد. سپس در سن ۲۰ سالگی و سال ۱۳۸۶ نخستین بار با فیلم آتش سبز و نقشی فرعی به نام ناردانه کار خود را در سینما شروع کرد.

اما او با نقش اولش معروف نشد. تا سال ۱۳۹۰ که در فیلم‌های ساعت به وقت صفر و گیرنده بازی کرد، در اثری حضور نداشت. مینا وحید نقشی کوتاه در سال ۱۳۹۱ و سریال دختران حوا داشت که اولین حضورش در تلویزیون بود‌.

او در سال ۱۳۹۳ با نقش میترا در فیلم دوران عاشقی به شهرت رسید و در سال ۱۳۹۴ فیلم کفش‌هایم کو و همچنین سریال پرطرفدار شهرزاد ۱ در کارنامه او بودند. نقش مریم مهرزاد در شهرزاد باعث دیده شدن او به طور رسمی شد اما هنوز هم مینا وحید کاملا به مخاطبان عام معرفی نشده بود.

پس از درخشش سینمایی و تلویزیونی، خانم وحید پرکارتر از همیشه شد. او در سال ۱۴۰۰ تقریبا ۷ پروژه داشت که ۳ تای آنها سینمایی بودند. او در این سال‌ هم سریال محبوب افرا را بازی کرد و هم در برف بی‌صدا می‌بارد در تلویزیون حضور داشت. همچنین خانم وحید در این سال در سریال‌های جزیره و ساخت ایران ۳ حضور پیدا کرد. این هنرپیشه اخیرا در گیم شو شب‌های مافیا: زودیاک نیز حضور پیدا کرده است.

Views: 21