زندگی نامه مهراوه شریفی نیا/بازیگر و نوازنده
زندگی نامه مهراوه شریفی نیا/بازیگر و نوازنده
مهراوه شریفی‌ نیا بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است. وی دیپلم ریاضی-فیزیک دارد و فارغ‌التحصیل در رشته موسیقی از دانشگاه هنر تهران می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،مهراوه شریفی نیا متولد ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۰ در شهر تهران است و بازیگر سینما و تلوزیون است. او دیپلم ریضای فیزیک دارد و فارغ التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه هنر تهران است. پدر محمدرضا شریفی نیا بازیگر و مادرش هم آزیتا حاجیان بازیگر ایرانی است.  خواهر کوچکتر او ملیکا شریفی نیا است که او هم بازیگر و نقاش است.

او یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند ولی از ادامه تحصیل انصراف داد. 

به لطف پدر و مادرش از سال ۱۳۶۸ وقتی ۸ ساله بود با فیلم دزد عروسک ها در کنار مادرش شروع کرد و سال ۱۳۷۰ در ۱۰ سالگی با پدرش در سریال امام علی بازی کرد.

سال ۱۳۸۷ با سریال روز حسرت دیده شد دو سال بعد در سریال شبکه خانگی قلب یخی به شهرت رسید و در سال ۱۳۹۱ حضور موفقی در سریال خداحافظ بچه داشت.

اوج فعالیت وی حضور در سریال ۱۱۰ قسمتی کیمیا در سال ۱۳۹۴ بود که گریم کهنسالی اش تا مدت ها دستمایه شوخی کاربران فضای مجازی بود.

مهراوه شریفی نیا تاکنون مجرد است و هرگز ازدواج نکرده است، چند سالیست در پاسداران زندگی مستقلی خود را دارد ، مادرش هم بعد از طلاق از پدرش برای دومین بار ازدواج کرده و خواهرش ملیکا شریفی نیا هم مطلقه است.

شریفی‌نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند اما از ادامه تحصیل در این رشته انصراف داد. ساز تخصصی او پیانو می‌باشد او در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار کارگردان ضیاءالدین دری بود.

مهراوه یک پرسپولیسی دو آتیشه است، بانوی پرسپولیسی که در جنگ زرگری و کر ی خانی با استقلالی ها همیشه پیشتاز بوده و هر استقلالی جرات کل کل با او را ندارد. مهراوه در فضای مجازی هم از فعالان جنبش سایبری سرخ علیه آبی هاست.

Views: 12