زندگی نامه مرجانه گلچین/فعالیت های هنری و ازدواج ناموفق
زندگی نامه مرجانه گلچین/فعالیت های هنری و ازدواج ناموفق
مرجانه دلدار گلچین متولد سال 1347 می باشد. در شهر رشت به دنیا آمده، پدرش آذری و مادرش گیلانی است. فرزند آخر خانواده است و 6 برادر و خواهر دارد. از دوره نوجوانی و به تشویق خواهر بازیگر خود وارد دنیای سینمایی ایران می شود.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،مرجانه دلدار گلچین یا مرجانه گلچین متولد ۲ اسفند سال ۱۳۴۷ در رشت است او بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است.  پدر او افسر نظامی ارتش و مادرش خانه دار است که پدرش را در دوران کودکی از دست داد. او یک خواهر به نام منیژه دارد که در زمینه موسیقی فعال است و با هم همکاری می کنند. 

مرجانه گلچین فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشکده سوره است. او برادرزاده نادر گلچین خواننده موسیقی ایرانی است و دختر عمولی نادیا دلدار گلچین است که چندی پیش درگذشت.

در سال ۱۳۵۶ وقتی ۹ ساله بود توسط خواهرش (منیژه) که بازیگر تئاتر بود به غلامحسین لطفی برای بازی در مجموعه ای بنام اخلاق در خانواده معرفی شد.

با این سریال اولین بار جلوی دوربین رفت سپس به سمت تئاتر کودکان رفت و روی صحنه تجربیات زیادی بدست آورد.

با دومین تجربه در سریال آئینه در سال ۱۳۶۴ وقتی ۱۸ ساله حرفه ای بازیگری را تجربه کرد سپس سال ۱۳۶۶ با فیلم سینمایی گل مریم وارد سینما شد.

مرجانه گلچین با بازی در فیلم های: پرنده کوچک خوشبختی، شب بیست و نهم و دو نیمه سیب به شهرت بالایی دست یافت.

او غیر از بازیگری نوازنده تار است و همچنین صدای بسیار خوبی دارد، او در زمینه خوانندگی (برای بانوان) هم فعالیت هایی داشته است.

او در زمان اوج شهرت خود به خارج از کشور رفت و حدود ۱۰ سال از وطن دور بود. خانم گلچین از سال ۱۳۷۴ تا سال ۱۳۸۳ در انگلستان زندگی کرد و از سینما و تلویزیون فاصله گرفت، او بعد از بازگشت برای اولین بار در سریال کلانتر بازی کرد.

او همسر سابق کریم آتشی کارگردان بود و در حال حاضر مجرد است. این زوج صاحب فرزندی نشده اند.

Views: 6