زندگی نامه محمود پاک نیت/ماجرای ازدواج با مهوش صبرکن
زندگی نامه محمود پاک نیت/ماجرای ازدواج با مهوش صبرکن
محمود پاک نیت متولد ۱۰ دی سال ۱۳۳۱ از کازرون استان فارس بازیگر سینما و تلویزیون و همسر مهوش صبر‌کن بازیگر است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،محمود پاک نیت متولد دهم دی ماه ۱۳۳۱ در کازرون و اصالتا شیرازی میباشد. تولد ایشان در محدوده زمانی اتفاق افتاده است که پدرشان به دلیل اقتضای شغلی به یکی از شهرهای نزدیک شیراز به نام کازرون منتقل شده بودند.

از هفده سالگی داخل فضا تئاتر شد، از سال ۱۳۶۷ به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون پرداخت و موفق به اخذ درجهٔ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید. با مجموعه پرطرفدار روزی روزگاری به محبوبیت دست یافت؛ و محبوبیت او با مجموعه‌های پدرسالار و پس از باران ادامه یافت.

او در سریال یوسف پیامبر در نقش یعقوب ایفای نقش کرده‌است. وی همسر مهوش صبرکن (بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون) است. وی در سریال شهرزاد در نقش جمشید پدر شهرزاد به ایفای نقش پرداخت.

مهوش صبرکن متولد ۱۳۳۹ در شیراز بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. محمود پاک‌نیت در بیست و پنج سالگی در سال ۱۳۵۶ در تئاتری به نام شاتره با مهوش صبرکن همبازی شد و این آغاز آشنایی و عشق و علاقه بین آن‌ها شد. پاک‌نیت در این نمایش نقش پسر کارگر را بازی می‌کرد و مهوش صبرکن هم نقش شازده خانم را. این آشنایی پس از دو سال به ازدواج منجر شد.

آن‌ها در شهریور سال ۱۳۵۸ جشن عروسی شان را در خانه فرهنگ شیراز برگزار کردند. این زوج هنری از وفادارترین زوج‌های سینما و تلویزیون ایران محسوب می‌شوند که حدود چهل سال است در کنار هم زندگی کرده اند و در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها نیز با هم همبازی بوده‌اند.

Views: 37