زندگی نامه علی قلی زاده/فوتبالیست تیم ملی
زندگی نامه علی قلی زاده/فوتبالیست تیم ملی
علی قلی زاده متولد 20 اسفند 1374 در تهران، فوتبالیست است. از کودکی وارد آکادمی سایپا شد و حالا در اوج دوران فوتبال خود بازیکن تیم ملی و لژیونر می باشد می گوید عاشق دریبل زدن هستم و دوست دارم حرکات تکنیکی انجام دهم.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،علی قلی زاده زاده ۲۰ اسفند ۱۳۷۴ در اردبیل یک بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مهاجم برای شارلوا در لیگ برتر بلژیک بازی می کند.

علی اصالتا اهل روستای نوجه ده ای اردبیل بوده ولی در تهران بدنیا آمده است مثل اغلب بچه ها فوتبال را با توپ پلاستیکی از کوچه و خیابان و سپس بصورت جدی با فوتسال بازی می کرد.

پدرش از فوتبالیست های دهه پنجاه بوده و پیش از جنگ ایران و عراق در تیم راه آهن بازی می کرد. برادرش نیز در استقلال اهواز توپ می زد که به علت مصدومیت از فوتبال کنار رفت و مجبور شد از این رشته ورزشی خداحافظی کند.

جریان ورود قلی زاده به آکادمی آسیا مربوط به ۱۰ سالگی وی است که در یک رده پایین تر از نونهالان بازی می کرد، این زمان دقیقا معادل سالی است که علی دایی تیم بزرگسالان سایپا را قهرمان لیگ برتر کرد.

قلی زاده بین سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ در رده های مختلف سایپا بازی کرد و بعد از آن بین سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۱ در تیم دوم سایپا مشغول به کار شد. در سال ۲۰۰۷ وی توانست وارد تیم جوانان سایپا شود و در نهایت با بازی در رده های مختلف نشان داد یک سر و گردن از سایر بازیکنان هم قد و قواره خود بالاتر است. در همان سال علی قلی زاده به عنوان بهترین بازیکن تیم جوانان سایپا انتخاب شد و سه سال بعد زمانی که در هنوز در سن نوجوانی بود به تیم اصلی سایپا اضافه شد.

در سال ۱۳۹۱ وی به شکل رسمی به تیم بزرگسالان سایپا پیوست و در لیگ برتر بازی خود را آغاز کرد. 

علی متاهل است؛ او در ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۷ شمسی با یاسمن فرمانی ازدواج کرد. وی مراسم ازدواج خود را در خرداد ماه ۱۳۹۸ شمسی و با انتشار عکسی در اینستاگرام خود، رسانه ای کرد.

یاسمن فرمانی متولد ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۷۳ شمسی در شهر اردبیل است؛ او عضو تیم فوتبال ملوان بندر انزلی و همیاری اورمیه و پارس جنوبی بوده است و در پست تخصصی دفاع وسط بازی می کند.

علی قلی زاده و همسرش یاسمن فرمانی صاحب فرزند پسر شده اند.

Views: 382