زندگی نامه علی زند وکیلی/خواننده و نوازنده
زندگی نامه علی زند وکیلی/خواننده و نوازنده
علی زند وکیلی متولد ۲۵ بهمن ۱۳۶۵ در شیراز ، خواننده و نوازنده است تحصیلکرده هنرستان موسیقی از تهران می باشد که از تنبک نوازی به خوانندگی در گروه زند بند رسید و حالا با سبک موسیقی تلفیقی سنتی و پاپ می درخشد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،علی زند وکیلی متولد ۲۵ بهمن ۱۳۶۵ در شیراز، خواننده، آهنگساز و نوازنده ایرانی است. همان طور که از فامیل این خواننده محبوب مشخص است، ایشان از نسل هفتم نوادگان کریم خان‌زند هستند.

طبق گفته خودش کریم خان اهل لرستان بود، اما به دلیل علاقه‌اش به شیراز به این شهر آمد و آن را به عنوان پایتخت ایران انتخاب کرد. وی گفته اصالت پدرش هم به لرستان برمی‌گردد.

علی در یک خانواده پر جمعیت متولد و بزرگ شده است. او دو برادر کوچکتر به نام محمد، امین و ۷ خواهر بزرگ‌تر از خود دارد. آقای وکیلی هنوز ازدواج نکرده و همواره سپاسگزار حمایت پدر، مادر و خانواده‌اش است.

او می‌گوید: «پدر و به دنبال آن مادر و سایر اعضای خانواده، همگی از این که من در فضای موسیقی حرکت کنم حمایت می‌کردند. یادم است صبح‌هایی که کلاس ساز داشتم، ساعت ۲ نیمه شب از خواب بیدار می‌شدم و تا ۶ صبح ساز تمرین می‌کردم. پدرم هم هر وقت که صدای سازم را می‌شنید به اتاقم می‌آمد و شاهد تمرین کردن من بود، کمتر پدری است که آن وقت بیدار شود و به تمرین پسرش گوش دهد.»

به گفته خودش زمانی که به نوازندگی سنتور مشغول بوده در حین نواختن از روی کتاب مرحوم پایور، به خواندن آواز هم مشغول شده است.

پس از آن با پیشنهاد اساتید خود نظیر استاد اردوان کامکار و ارفع اطرایی، آواز را به شکل جدی‌تری دنبال میکند و به دنبال یادگیری ردیف‌های آواز ایرانی میرود.

وی با بازخوانی قطعه رفته و چند سال بعد با انتشار قطعه لالایی به شهرت و محبوبیت رسید. علی زند وکیلی در حال حاضر کارشناس موسیقی نیز می‌باشد.

وی به همراه برادر خود، محمد زند وکیلی و میلاد ذبیحی گروهی را تحت عنوان زند بند تأسیس کردند. علاوه بر آن سابقه همکاری با گروه‌های دنگ شو، خموش، طلوع، نغمه کیمیا، شروند و گلبانگ را نیز در کارنامه خود دارد و کنسرت‌هایی نیز به همراه این گروه‌ها برگزار کرده ‌است.

در سال ۱۳۹۰ وقتی ۲۵ ساله بود اولین آلبوم خود بنام میانه تاریکی را به همراه بابک غسالی منتشر کرد و سال ۹۲ هم آلبوم عبور مه او را بیشتر از قبل به شهرت رساند. از جمله موسیقی‌های مورد علاقه وی ربنای استاد شجریان، و دیگری اذان موذن زاده اردبیلی است. به گفته علی زند وکلیل کاروان استاد بنان را تاکنون بیش از هر موسیقی دیگری و به دفعات گوش داده است.

علی زند وکیلی در گفته‌هایی اعلام کرده که نمی‌تواند منکر علاقه‌مندی‌اش به خوانندگی شود. برای او خوانندگی برای او جذابیت ویژه‌ای دارد. اما نوازندگی هم برایش مهم است. وی سال‌‌ها هم به عنوان مدرس سنتور فعالیت داشته است.

Views: 32