زندگی نامه علیرضا جهان بخش/اصالت+عکس
زندگی نامه علیرضا جهان بخش/اصالت+عکس
علیرضا جهانبخش در زمینه فوتبال فعالیت دارد. او در پست وینگر و هافبک راست بازی می کند و دارای 180 سانتی متر قد می باشد. وی در حال حاضر در تیم برایتون اند هوو آلبیون و تیم ملی فوتبال ایران در لیگ برتر بازی می کند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،علیرضا جهانبخش در تاریخ ۲۰ مرداد ماه ۱۳۷۲ در رودبار گیلان متولد شده است. او اصالتا اهل رودبار، گیلان است، دیپلم مکانیک خودرو دارد و در حال حاضر دانشجوی زبان انگلیسی در هلند می باشد ، یک خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر از خود دارد .

فوتبال را از سال ۱۳۸۴ وقتی ۱۲ ساله بود با جوانان تیم «پیام البرز قزوین» شروع کرد و بعد از دو سال به تیم «پرشین قزوین» پیوست.

او سپس سال ۱۳۸۷ به جوانان باشگاه «داماش» دعوت شد و دو سال موفق در این رده سنی را سپری کرد تا اینکه موفق شد راهی رده بزرگسالان شود.

او علاوه بر فوتبال به دوچرخه سواری، دریانوردی و جهانگردی علاقه ی زیادی دارد. سردار آزمون دوست صمیمی و نزدیک علیرضا می باشد. پورشه ماشین مورد علاقه ی اوست. قورمه سبزی و شامی، غذاهای مورد علاقه ی او محسوب می شوند.

محسن یگانه، محسن چاوشی و بابک جهانبخش، نیز خوانندگان مورد علاقه ی او هستند. او در مصاحبه با مجله کیکرز فاش کرد که فوتبال خوب خود را مدیون مسعود اظهرى و امیرعباس آملى میباشد. 

عملکرد باشگاهی

داماش

علیرضا جهانبخش در سال ۱۳۹۰ در حالی که ۱۸ سال داشت اولین بازی خود را برای داماش گیلان در لیگ برتر فوتبال ایران به عنوان یکی از جوان‌ترین بازیکنان داماش انجام داد. او با پیراهن داماش در ۴۲ بازی در لیگ ۱۰ گل به ثمر رساند.

ان.ئی. سی

علیرضا جهانبخش در ۵ خرداد ۱۳۹۲، برای پوشیدن لباس ان.ئی. سی در لیگ فوتبال هلند مذاکره کرد. وی بعد از تست پزشکی و اخذ ویزا و مجوز کار در ۱۱ خرداد سال ۱۳۹۲ با قراردادی سه ساله به‌طور رسمی به این باشگاه پیوست . وی در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ به عنوان برترین بازیکن دسته اول لیگ هلند برگزیده و برندهٔ گاو طلایی شد.

آلکمار

علیرضا جهانبخش به ای‌زد آلکمار در تاریخ  ۳ اوت ۲۰۱۵ با قراردادی پنج ساله پیوست. وی در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸  با ۲۱ گل زده توانست آقای گلی لیگ اردیویسه هلند شود.

برایتون

علیرضا جهانبخش  در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به باشگاه برایتون در لیگ برتر انگلستان منتقل شد . مبغ این انتقال  ۱۷ میلیون پوند (۱۹ میلیون یورو)  بود که رکورد گرانترین بازیکن تاریخ برایتون و رکورد گرانترین فوتبالیست ایرانی را شکست.

Views: 23