زندگی نامه شقایق فراهانی/داستان طلاق در اوایل جوانی
زندگی نامه شقایق فراهانی/داستان طلاق در اوایل جوانی
شقایق فراهانی متولد ۲ مرداد ۱۳۵۱ در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است فارغ التحصیل لیسانس رشته نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد که از تئاتر فعالیت خود را شروع کرد تا اینکه با سینما مشهور شد و حالا یک پسر هم دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،شقایق فراهانی متولد ۲ مرداد ۱۳۵۱ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. دیپلم گرافیک را از هنرستان هنرهای تجسمی گرفته و فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم نیا، خواهر بزرگتر گلشیفته فراهانی بازیگر سینما و تلویزیون می‌باشد. شقایق از همان کودکی همراه پدر و مادرش (بهزاد فراهانی و فهیمه رحیمی نیا) به بازی در تئاتر پرداخت.

خانم فراهانی مدت زمانی را در فرانسه همراه با پدر و مادر خود آقای فراهانی و خانم رحیم نیا زندگی کرد و سپس همگی آن ها به ایران آمدند.

زمانی که آن ها به ایران بازگشتند همزمان با آغاز انقلاب بود و دوباره آن ها پس از شروع جنگ میان ایران و عراق برای داشتن امنیت بیشتر به استرالیا سفر کردند.

شقایق فراهانی دوران دبیرستان خود را در کشور آمریکا گذراند و با به پایان رسیدن جنگ آن ها دوباره به ایران بازگشتند.

شقایق فراهانی در دوران کودکی در کنار فعالیت در تئاتر همراه با پدر و مادرش به مدرسه رفت و مشغول به تحصیل شد.

او در زمان انتخاب رشته تصمیم گرفت که به هنرستان هنر های تجسمی رفته و در رشته گرافیک تحصیل کند.

پس از گذراندن این دوران او تصمیم گرفت که گرافیک و نقاشی را همچنان ادامه دهد و به همین خاطر در رشته نقاشی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل خود را ادامه داد و توانست در این رشته از دانشگاه فارغ التحصیل شود‌.

شقایق فراهانی به علت به دنیا آمدن در خانواده ای هنرمند از همان دوران کودکی با هنر آشنایی داشت و در تئاتر های مختلف بازی می کرد.

آغاز فعالیت حرفه ای او با بازی در فیلم لیلا در سال ۱۳۷۵ رقم خورد. در آن زمان فیلم لیلا بسیار مورد توجه بینندگان قرار گرفت و بازیگران اصلی این فیلم یعنی شقایق فراهانی و لیلا حاتمی در میان مردم به محبوبیت نسبی ای دست پیدا کردند. 

در سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم داستان یک شهر که از تلویزیون صدا و سیمای ایران پخش می شد به قاب تلویزیون راه پیدا کرد.

منتقدان سینمای ایران خانم شقایق فراهانی را بابت بازی در فیلم چتری برای دو نفر که در سال ۱۳۷۹ شمسی ضبط و اکران شده است، ستایش کرده اند و از نقش آفرینی وی در این فیلم بسیار تمجید و تعریف کرده اند‌.

منتقدین بیان کرده اند که خانم فراهانی در این فیلم از دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور داشته و بازی کرده اند، بسیار زیبا تر و حرفه ای تر نقش خود را اجرا و بازی کرده اند.

همچنین شقایق فراهانی با بازی در فیلم پروانه در سال ۱۳۸۲ توانست نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح بین المللی به معروفیت دست پیدا کند.

شقایق فراهانی زمانی که نوزده ساله بود یعنی در سال ۱۳۶۹ با آقای حسامی ازدواج نمود. پس از گذشت دو سال از زندگی مشترکشان با تولد تنها فرزندشان به نام سام، این ازدواج به طلاق منجر شد و آن دو از یکدیگر جدا شدند.

ناگفته نماند که سام همراه با مادرش شقایق زندگی جدیدی را آغاز کرد.

شقایق فراهانی بیان کرده است که با وجود مادر شدن در سن بیست سالگی اصلا احساس پشیمانی نمیکنم.

همچنین گفته است که با مادر شدن چیز هایی را تجربه کرده و به دست آورده است که تا قبل از تولد پسرش سام آن ها را تجربه نکرده و نداشته است.

او در ادامه تمام این صحبت ها گفته است که وجود پسرش باعث شده تا بتواند سختی ها را تحمل کند و به زندگی ادامه دهد و اگر سام وجود نداشت تحمل این زندگی برای او سخت تر و دشوار تر می شد.  

Views: 30