زندگی نامه شبنم مقدمی/زندگی شخصی و ازدواج
زندگی نامه شبنم مقدمی/زندگی شخصی و ازدواج
شبنم مقدمی هنرپیشه معروف کشورمان در ۳ فروردین ۱۳۵۱ در تهران متولد شده و همسر علیرضا آرا بازیگر تئاتر و تلویزیون است. وی فارغ التحصیل کارشناسی ادبیات فارسی و دانش آموخته بازیگری از آموزشگاه آزاد امین تارخ می باشد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،شبنم مقدمی، بازیگر سینما و تلویزیون و متولد سال ۱۳۵۱ در شهرت تهران است. او مدرک لیسانس ادبیات پارسی و دانش آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است. او یکی از بازیگران گزیده کار است که بسیار کم حاشیه است.

پدر شبنم مقدمی مهندس برق است و مادر او هم مهندس کشاورزی است و برادر کوچک تر از خودش به نام بهنام دارد.

وی فعالیت خود در رادیو را در سال ۷۷ با اجرای برنامه” خانه ی کاغذی” به کارگردانی شهرام کرمی شروع کرد و سابقه اجرا در برنامه هایی مانند” هفت شنبه”،” خط خطیم،” کبوتری ناگهان” و” هفت ترانه” را داراست. وی به موازات فعالیت های رادیویی خود کار بازیگری در سینما را با فیلم” زخمی”( کامران قدکچیان، ۱۳۷۷) شروع نمود.

شبنم مقدمی در سال ۱۳۸۳ با علیرضا آرا ( هنرپیشه و کارگردان ایرانی، متولد سال ۱۳۵۴ در تهران) ازدواج نموده است.

شبنم مقدمی به خاطر بازی های درخشانی که در سینما و تلویزیون ایفا کرده است، جوایز زیادی دریافت کرده که از جمله آن می توان، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم سینمایی «امروز» از سی و دومین جشنواره فیلم فجر و نیز دریافت دومین سیمرغ بلورین از هیئت داوران بخش سودای سیمرغ برای بازی در فیلم های سینمایی نفس و زاپاس از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را نام برد وی همچنین برای فیلم سینمایی خجالت نکش نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فجر سی و ششم شد، اما در نهایت سارا بهرامی انتخاب گردید. او برای بازی خوبش در مجموعه تلویزیونی مدینه به عنوان بهترین بازیگر زن درام انتخاب شد و در نوزدهمین دوره جشن دنیای تصویر برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم سینمایی «خجالت نکش» انتخاب شد.

Views: 30