زندگی نامه سیدجواد رضویان/از تصویر سازی کودک تا بازیگری
زندگی نامه سیدجواد رضویان/از تصویر سازی کودک تا بازیگری
سید جواد رضویان متولد ۶ مرداد ۱۳۵۳ در قم ، بازیگر کارگردان و خواننده می باشد، فارغ التحصیل لیسانس رشته نقاشی می باشد که از ۲۰ سالگی فعالیت خود را آغاز کرد ، پدرش اهل قم و مادرش اصالتا یزدی می باشد و دخترش یامین نام دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،جواد رضویان در ششمین روز مرداد ماه ۱۳۵۴ در تهران به دنیا آمد. او از طرف مادری یزدی است و از طرف پدری قمی است.

او لیسانس نقاشی دارد و سبک نقاشی اش الیستراسیون است. جواد رضویان به طور اتفاقی وارد این رشته شده و سال اول دانشگاه با مهران غفوریان و امیر غفارمنش و بیژن بنفشه خواه همکلاس بوده و به کمک آنها وارد این رشته شده است.

او با مجموعه سیب خنده به تلویزیون آمد. ولی با مجموعه طنز پاورچین به کارگردانی مهران مدیری به موفقیت رسید و در جایزه بزرگ این موفقیت را تکرار کرد. جواد رضویان یکی دو تجربه کارگردانی هم داشته که البته نتوانست در این زمینه موفقیتهایی که در عرصه بازیگری بدست آورده بود را تکرار کند.

وی تاکنون در چند تله فیلم نیز بازی کرده و تا به حال چند آلبوم نیز بیرون داده است .او دارای یک فرزند دختر به نام یامین است ,نارنجی رنگ مورد علاقه اوست و سبک نقاشی او تصویر سازی کودک است.

رضویان تا بحال چند آلبوم منتشر کرده است، از چند آهنگ این بازیگر و خواننده می توان به «تقدیر»، «دلت میاد»، «دنیا دیگه مثل تو نداره»، «بانوی قصه»، «قسمت نمیشه انگار»، «میخوام تو ابرا»، «بیا پیشم بابا»، «بزن بریم» ،«لحاف دوزی» و… اشاره کرد.

اولین حضور جواد رضویان در سینما با حضوری وی در فیلم شارلاتان در کنار امین حیایی منتهی به سال ۱۳۸۱ انجام شد و در این عرصه نیز بازی های ماندگاری را از خود به جای گذاشت.

Views: 93