زندگی نامه سیاوش قمیشی/حواشی و ناگفته ها
زندگی نامه سیاوش قمیشی/حواشی و ناگفته ها
سیاوش قمیشی متولد ۲۱ خرداد ۱۳۲۴ در دزفول؛ خواننده است، فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته آهنگسازی از دانشگاه Royal Society of Arts لندن می باشد، حالا در کنار آهنگسازی از خوانندگان صاحب سبک می باشد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،سیاوش قمیشی متولد ۲۱ خرداد ۱۳۲۴ در اهواز موسیقی دان ، آهنگساز ، خواننده و ترانه سرای ایرانی ساکن لس آنجلس است، فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته آهنگسازی از دانشگاه Royal Society of Arts لندن می باشد ، حالا در کنار آهنگسازی از خوانندگان صاحب سبک می باشد

سیاوش قمیشی اصالتا دزفولی است و کوچک ترین فرزند خانواده خویش است ، پدرش آبادانی و مادرش تهرانی است و دو برادر به نام های سیروس قمیشی و سیامک قمیشی و یک خواهر به نام سیمین قمیشی دارد. او در اهواز به دنیا آمد و در سن ۹ ماهگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد.

سیاوش ۶ سال داشت که یکی از برادرانش آکاردئون می آموخت و مادرش پیانو را زیر نظر یک معلم روس به نام اُلگا می آموخت. او از شنیدن صدای نواختن آن ها لذت بسیاری می برد و در حالی که کودک بود و پایش به پدال های پیانو نمی رسید به پشت ساز مادرش (پیانو) می نشست و با پدال های آن بازی می کرد.

همین بازی ها به همراه صداهایی که از این ساز خارج می شد به او احساس خوبی می داد و رفته رفته سیاوش به موسیقی علاقه ای ویژه پیدا کرد.

سیاوش ۱۱ سال داشت که هر روز از مسیر مدرسه تا خانه از جلوی یک مغازه کفش فروشی رد می شد که در ویترین اش یک گیتار برای تزئین دکور آویزان کرده بود.

آن گیتار نگاه وی را به خود تا جایی جلب کرد که یک روز او با پدرش راجع به خرید آن گیتار صحبت کرد اما پدر با این موضوع مخالفت کرد. چندی بعد به مناسبت روز تولد سیاوش ، پدر از سر تصمیم خود بازگشت و همان گیتار را برای سیاوش خرید.

سیاوش ۱۳ ساله بود که خواننده ای به نام ضیا به او پیشنهاد داد تا به عنوان نوازنده گیتار با او که او هم گیتار می زد ، همکاری کند. این بار هم پدر با سیاوش مخالفت کرد. بعدها سیاوش از شعری گرفت و آهنگی را به صورت زمزمه روی آن گذاشت و ضیا هم از آن استقبال کرد. سپس ضیا آن را در رادیو اجرا کرد و آهنگ معروف شد؛ بنابراین سیاوش نخستین آهنگ خود را با نام «ای قایقران» برای ضیا خواننده معروف آن سال ها ساخت.

در تابستان ۱۳۳۸ خورشیدی (۱۹۵۹ میلادی) برادر بزرگتر سیاوش که از لندن به تهران آمده بود ، هنگام بازگشت وی را نیز با خود به لندن برد. سیاوش که ۱۴ ساله بود ، به لندن نزد خواهر و برادرش رفت و در آنجا تحصیل کرد. زمانی که سیاوش هفده یا هجده ساله بود شب ها در باشگاه های شبانه با خوانندگی و نوازندگی در گروه های مختلف ، خرج زندگی و تحصیل خود را درمی آورد.

سیاوش در ۲۵ سالگی در سال ۱۳۴۹ به ایران بازگشت

در ایران ، او به عنوان آهنگساز برای رادیو کار کرد و همچون سال های گذشته اقامتش در لندن ، در گروه های مختلفی از جمله The Rebels و Black cats فعالیت کرد.

تا کم کم به زبان فارسی نیز فعالیت های انجام داد ، سپس آشنایی اش با عارف و ایرج جنتی عطایی کار آهنگسازی رو بصورت حرفه ای برای خواننده ها شروع کرد.

سال ۱۳۵۳ در ۲۹ سالگی آلبومش را منتشر کرد و با ترانه فرنگیس سر زبان ها افتاد.

بعد از سال ۵۷ از ایران خارج شد او ابتدا به انگلستان رفت و بعد از چند ماه ، در سال ۱۳۵۸ به شهر لس آنجلس آمریکا رفت و تاکنون در این شهر اقامت داشته است.

سیاوش قمیشی تاکنون ۶ بار ازدواج کرده است.

سیاوش قمیشی در ۲۹ سالگی با دختری بنام لیلا وصال ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک فرزند بنام علیرضا می باشد که مدتی در شیراز زندگی می کرد.

آقای قمیشی بعد از طلاق خود ۵ بار دیگر ازدواج کرد که همگی به جدایی ختم شدند او در سال های اخیر با دختری بنام نازنین مرعشی نامزد کرده بود.

Views: 24