زندگی نامه سمیرا حسن پور/عکس حسن پور و همسرش
زندگی نامه سمیرا حسن پور/عکس حسن پور و همسرش
سمیرا حسن پور متولد ۱۶ آذر ۱۳۶۳ در تهران، بازیگر است، فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش از دانشگاه آزاد واحد اراک است که علاقه زیادی به نقاشی دارد و پیگیر موسیقی و نوازندگی پیانو هم می باشد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،سمیرا حسن‌ پور بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان ۱۶ آذرماه سال ۱۳۶۳ در تهران متولد شد. او در یک خانواده ۵ نفری بزرگ شده و ۲ برادر دارد.  این بانوی هنرمند فارغ‌التحصیل رشته نمایش از دانشگاه است. 

حسن پور از دبیرستان به هنر علاقه مند می‌شود اما سال‌ها بعد توسط بهرام بیضایی به کلاس‌های بازیگری می‌رود تا به طور رسمی و حرفه‌ای این هنر را دنبال کند. وی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۵ توسط بیضایی به نمایش مجلس شبیه دعوت شد.

وی در سال ۱۳۸۸ یعنی زمانی که ۲۵ ساله بود به تلویزیون آمد و در سریال چاردیواری مقابل دوربین قرار گرفت. سمیرا حسن پور در نوروز ۹۰ به سریال پایتخت ۱ رفت و عهده دار نقش گلرخ بود. او چهار سال بعد اولین کار سینمایی خود را با فیلم تمشک تجربه کند. کارگردان، نویسنده و تهیه کننده این فیلم، سامان سالور است.

حسن پور در سال ۹۶ توسط منوچهر هادی به سریال دلدادگان دعوت شد. وی در جدیدترین فعالیت خود مقابل دوربین سریال جیران قرار گرفت. حسن پور در این سریال در نقش گلین خاتون، همسر اول ناصرالدین شاه بازی می‌کند.

سمیرا حسن پور بعد از بازی در فیلم «تمشک» با سامان سالور (کارگردان) وارد رابطه شد و در نهایت این دو در سال ۱۳۹۵ با هم ازدواج کردند

سامان سالور متولد مرداد ۱۳۵۵ در بروجرد، فارغ التحصیل لیسانس کارگردانی از دانشگاه سوره می باشد که نخستین فیلم او «ساکنین سرزمین سکوت» سال ۱۳۸۲ بود

حسن پور به دلیل علاقه زیاد به ورزش از زمان کودکی به صورت حرفه‌ای وارد این حرفه شد. وی علاوه بر پینگ پنگ، والیبال، شنا و ایروبیک در رشته دو هم فعالیت دارد و حتی موفق شد مدال کسب کند. سمیرا حسن پور عضویت در تیم والیبال زنان هنرمند را هم در کارنامه خود دارد.

Views: 102