زندگی نامه سعید آقاخانی/بازیگر و فیلنامه نویس
زندگی نامه سعید آقاخانی/بازیگر و فیلنامه نویس
سعید آقاخانی بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون متولد ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجار است. وی دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه تهران است. از میان افتخارات او می‌توان به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و سومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم خداحافظی طولانی اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،سعید آقاخانی متولد ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجار، بازیگر است، فرزند چهارم از میان شش خواهر و برادر می باشد که در شهر بیجار استان کردستان به دنیا آمد تا اینکه برای دانشگاه از ۱۸ سالی به شهر تهران مهاجرت کرد.

سعید آقاخانی، هنرپیشه ایرانی، فعالیت خود را از تئاتر آغاز کرد. او از دوران دانشجویی در تئاترهای دانشجویی شرکت داشت.

در سال ۱۳۷۱، سعید آقاخانی برای بازی در نقش کوتاهی در سریال “محکمه عدالت” دعوت شد و اولین بار به عنوان بازیگر در برابر دوربین قرار گرفت. سپس در سال ۱۳۷۲، او در مجموعه طنز تلویزیونی “پرواز ۵۷” به کارگردانی مهران مدیری نقش جدی خود را تجربه کرد. در این مجموعه، بازیگرانی مانند مهران مدیری، نصرلله رادش و رضا عطاران حضور داشتند. “پرواز ۵۷” می‌تواند دومین نقطه عطف در مجموعه‌های طنز تلویزیونی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تلقی شود.

در سال ۱۳۷۳، سعید آقاخانی در مجموعه طنز “ساعت خوش” به کارگردانی مهران مدیری حضور یافت و با بازی در نقش آیتم‌هایی مانند “سعید” و “خان دایی جان” به شهرت رسید. این مجموعه هفتگی بود و از شبکه دو سیما پخش می‌شد. از نکات ویژه این مجموعه طنز، قطعات کوتاه طنزی بود که با فضایی که در دنیای کمدی در آن زمان در صدا و سیما رایج بود (مانند مجموعه رادیویی “صبح جمعه”) تفاوت داشت و از تکرار و یکنواختی رایج در آن زمان خارج بود.

سعید آقاخانی در سی و سومین دوران جشنواره فیلم فجر برای ایفای نقش داشتن در فیلم خداحافظی طولانی به کارگردانی فرزاد مؤتمن پس از رقابت تنگاتنگ با سیامک صفری برای بازی در فیلم اعترافات ذهن خطرناک من به کارگردانی هومن سیدی، سیمرغ بلورین بهترین هنرمند نقش داشتن اول مرد را به خود اختصاص داد.

سعید آقاخانی ازدواج کرده و متاهل است، همسر وی یک خانم شیرازی به نام گلرخ حقیقی است، و ثمره ازدواجشان ۲ دختر با نام های خورشید و دریا می باشد و به علت علاقه ی زیادش به آن ها گفته که نمی خواهد دختران خود را شوهر دهد و داماددار شود.

آقاخانی ۱۵ سال است که در زمینه ترک اعتیاد به مصرف کنندگان بسیار زیادی کمک می‌کند و در این باره می گوید: خوشبختانه در این سال ها توانسته ام باعث ترک اعتیاد افراد بسیاری شوم.

با اینکه او خود را آدمی شوخ طبع در زندگی معرفی می کند ولی می گوید که من سر صحنه و در کار آدمی بسیار جدی و بد اخلاقی هستم چون به کیفیت کار بسیار زیاد اهمیت می دهم.

Views: 27