زندگی نامه سامان قدوس/بازیکن ایرانی_سوئدی تیم ملی فوتبال
زندگی نامه سامان قدوس/بازیکن ایرانی_سوئدی تیم ملی فوتبال
سامان قدوس (۱۵ شهریور ماه ۱۳۷۲ در مالمو، سوئد) بازیکن فوتبال ایرانی-سوئدی است. سامان قدّوس در پست هافبک هجومی در لیگ برتر فوتبال سوئد بازی می‌کند البته او توانایی بازی در پُست مهاجم و وینگر را دارد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،سامان قدوس در ششم سپتامبر سال ۱۹۹۳ معادل با ۱۵ شهریور ماه سال ۱۳۷۲ در شهر مالمو واقع در سوئد متولد شد. والدین سامان اصالتا اهل اهواز هستند و در حال حاضر در دزفول زندگی می کنند.

وقتی جنگ هشت ساله به ایران تحمیل شد، والدین او به سوئد مهاجرت کردند. ولی همچنان خانه ی خود را در این شهر نگه داشتند. به همین خاطر است که سامان نیز در مالمو سوئد متولد شده است؛ اما با این وجود کاملا با فرهنگ و زبان ایرانی خو گرفته و بزرگ شده است.

سامان قدوس فوتبال حرفه ای را از سال ۲۰۱۱ با تیم لیمهانم بونکفلو آغاز کرد و تا سال ۲۰۱۳ در این تیم بازی کرد. سپس به تیم ترلبورگ پیوست و تا سال ۲۰۱۴ در این تیم توپ زد. سامان قدوس در این تیم ها خوش درخشید و در سال ۲۰۱۴ با تیم سیریانسکا تا سال ۲۰۱۶ قرارداد بست و مجموعا در ۵۴ بازی حضور داشت که موفق شد ۱۴ گل به ثمر برساند.

سامان قدوس ۱۰ گل در لیگ برتر سوئد برای اوسترشوندس در اولین فصل حضورش در این تیم به ثمر رساند که شامل گل‌های زیبایی نظیر اولین گل اوسترشوندس در بازی مقابل هامارابی در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۱۶ و دو گل برابر باشگاه شهر تولدش؛ مالمو در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۶ می‌شد. بعد از این عملکرد مثبت او مورد توجه باشگاه‌های نظیر هرتابرلین و آژاکس قرار گرفت.

قدوس فصل ۲۰۱۷ را در فرم خوبی آغاز کرد و با تیمش به فینال جام حذفی سوئد رسید. او در این مسابقات تا بازی فینال ۶ گل به ثمر رساند که شامل گل‌هایی نظیر گل آکروباتیک مقابل باشگاه ترله بورگز و دو گل مقابل باشگاه هکن می‌شد. او هفتمین گلش را نیز در فینال به ثمر رساند. قدوس با اوسترشوندس تا دومین مرحله پلی آف لیگ اروپا ۱۸–۲۰۱۷ پیش رفت.

قرارداد سامان قدوس در فصل ۲۰۱۸ با تیم اوسترشوندس به پایان رسید، و او با تیم آمیان قراردادی پنج ساله امضا نمود و راهی فرانسه شد.

قدوس نخستین بار شهریور ۱۳۹۶ توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران دعوت شد. همزمان از سوی تیم ملی سوئد نیز دعوت شد. اما پس از چند روز دعوت کی‌روش را پذیرفت و اولین بازی خود را برای تیم ملی ایران انجام داد.

Views: 92