زندگی نامه ساره بیات/ساره بیات و همسرش علیرضا افکاری
زندگی نامه ساره بیات/ساره بیات و همسرش علیرضا افکاری
ساره بیات متولد ۱۴ مهر ۱۳۵۸ در مشهد ، بازیگر سینما و تلویزیون است، فارغ التحصیل لیسانس هنر و دوره دیده موسسه کارنامه می باشد که از ۲۲ سالگی وارد تئاتر شد و از سال ۱۳۸۴ با سریال یک مشت پرعقاب جلوی دوربین رفت.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،ساره بیات متولد ۱۴ مهر ۱۳۵۸ در مشهد، بازیگر می باشد. فارغ التحصیل لیسانس رشته هنر و دوره دیده موسسه کارنامه است، فعالیت خود را از تلویزیون شروع کرد و با سینما و شبکه خانگی به شهرت رسید. در یک خانواده ۴ نفره بزرگ شده و تنها یک خواهر بنام سروین دارد. پدر و مادرش مخالف ورودش به عرصه بازیگری بودند به همین دلیل بصورت پنهانی رشته دانشگاهی اش را هنر انتخاب کرد تا یواشکی وارد بازیگری شود که این اتفاق نیفتاد.

اولین فعالیت تئاتر ساره بیات در سال ۱۳۸۰ بود که در جشنواره پلیس دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن را به دست آورد. او بعد از گرفتن مدرک بازیگری به سریال یک مشت پر عقاب دعوت شد که در بهمن سال ۱۳۸۶ از شبکه سوم سیما پخش شد. او در این سریال در کنار حامد بهداد و رضا کیانیان ایفای نقش کرد.

اولین فیلم سینمایی او مقل شیطان بوده است. یکی از درخشان ترین فیلم ها در کارنامه ساره بیات، فیلم جدایی نادر از سیمین است که سال ۱۳۸۹ ساخته شد و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از انجام منتقدان فیلم لندن به همراه سارینا فرهادی و لیلا حاتمی جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر زن جشنواره برلین را نیز دریافت کرد. این بازیگر تا به حال جوایز مختلف سینمایی بین المللی را دریافت کرده است و یکی از حرفه ای ترین بازیگران زن ایرانی است.

خانم بیات مرداد ۹۶ از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمان ریاست زهرا احمدی پور بعنوان سفیر صنایع دستی انتخاب و معرفی شد

ساره بیات ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ خبر ازدواجش با علیرضا افکاری را علنی کرد.

علیرضا افکاری، اهنگساز و تنظیم کننده با نوشتن متنی زیبا و عاشقانه، از ازدواجش با ساره بیات خبر داد :”  همسرم ، بانوی زیبای من …

در تمام سالهای گذشته زندگی مشترکمان ، سالهایی که در کنارت زیستم ، شد ماحصل آثاری که بر دل مخاطبین خوش نشست.

برای تاثیر حضور سالیانت در خلق این آثار و زندگیم ، برای داشتنت ، برای بودنِ همیشگیت در کنارم و عشقی که هر دم به زندگیم رنگی بدیع میبخشد از تو سپاسگزارم.

باشد تا همواره در فراز و نشیب دوران، در عشق غوطه ور باشیم و جاودان، و این قطعه خاطراتِ مشترکمان که همچون قطعات دیگرم تقدیم به چشمهای مهربان تو بوده و هست.”

Views: 12